1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سازمان تملیکی، خودروهای آمریکایی را امحای فنی می کند

سازمان تملیکی، خودروهای آمریکایی را امحای فنی می کند

30 خرداد 1401
  • 4

اجتهادی رئیس سازمان اموال تملیکی در رابطه با وضعیت بیش از 2 هزار خودرویی که از گذشته در اختیار این سازمان جهت تعیین تکلیف قرار داشته است، گفت: ما لیست همه خودروها، موتورسیکلت‌ها و حتی ماشین آلات سنگین را تهیه و مورد بررسی قرار داده‌ایم.

به هر صورت در بین خودروها انواع قاچاق ایرانی و خارجی وجود دارد که برای بخشی از آنها امکان شماره گذاری و فروش و مزایده ندارد. این در حالی است که در مورد خودروهای خارجی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که امکان شماره گذاری ندارند، باید به شرط بازصادرات به فروش برسند.

او با اشاره به اینکه قبل از ابلاغ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پیشنهاد مطرح بود که بتوان این خودروهای در اختیار را به سازمان مناطق آزاد به صورت مزایده واگذار کنیم، تاکید کرد: بر این اساس متنی تهیه و در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است که اگر تصویب شود، امکان فروش به مناطق آزاد را خواهد داشت.

اجتهادی در مورد خودروهای آمریکایی در اختیار سازمان اموال تملیکی نیز گفت که در مصوبه پیشنهادی موضوع امحای فنی یا پرس این خودروها مطرح است.

رییس سازمان اموال تملیکی این را هم گفت که خودروهای گمرکی در اختیار ما در بوشهر و هرمزگان، در مراجع قضایی مطرح است و باید برای آنها رای صادر شود که ممکن است برائت و یا محکومیت باشد که اطلاع رسانی خواهد شد.

 


نظرات

  • مسعور مسعور (31 خرداد 1401 ساعت 00:56)

    خوب چرا این خودروها را به افراد نیازمند جامعه نمیدهید؟آخه این چه تفکرات غلطی است که در بین مسئولین رایج است؟پرس کردن اموالی که از جیب این جامعه برای خرید آنها هزینه شده حماقت نیست؟

  • محمد محمد (30 خرداد 1401 ساعت 10:02)

    چرا پرس بشن این یعنی اسراف !!!
    تو همون مناطق آزاد ازشون استفاده بشه

  • علی علی (30 خرداد 1401 ساعت 08:47)

    چرا باید خودروهای امریکایی پرس شوند بدین چند نفر پراید، سمند و پژو نمی خرن و جون خودشون و خانواده شون سالم می مونه تاکی می خواهید سرتون رو توی برف کنید احمق ها

  • علی علی (30 خرداد 1401 ساعت 07:38)

    پرس کردن خودروی امریکایی که برای واردات ان از کشور ارز خارج شده احمافانه ترین کاری است که می توان انجام داد. با این کار می خواهن به امریکا ضربه بزنن. او پولش را گرفته شما دارید بیت المال را با این افکارنتان نابود می کنید