1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وزیر صمت : امسال 36 درصد افزایش تولید خودروی کامل داشته ایم

وزیر صمت : امسال 36 درصد افزایش تولید خودروی کامل داشته ایم

در پیش خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد
4 تیر 1401
  • 1

وزیر صمت در پیش خطبه های نماز جمعه تهران اعلام کرد: تعداد خودروهای کف پارکینگ در پایان خردادماه نسبت به سال گذشته، 70 درصد کاهش داشته و در سه ماهه اول سال جاری، 246 هزار خودرو تحویل داده شده است که نسبت به سال گذشته، 36 درصد افزایش را نشان می دهد. 

فاطمی امین در حالی این آمارها را در پیش خطبه های نماز جمعه تهران مطرح کرد که بعضی رسانه‌ها تا هفته های پیش نسبت به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار تولید و کیفیت خودروهای داخلی را منتشر نکرده، انتقاد کرده بودند.

طبق آماری که خبرگزاری جمهوری اسلامی، در فروردین ماه از زبان وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده بود، در سال گذشته، تولید خودرو با کاهش 2.9 درصدی نسبت به سال گذشته خود( 1399) همراه بوده و به 991 هزار و 698 دستگاه خودرو رسیده است. در این میان خودروهای سواری هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 3.9 درصدی را تجربه کرده است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه کشور به ثبات در تولید خودرو رسیده، از ادامه یافتن این روند ابراز امیدواری کرد و گفت : که این وزارتخانه امسال به دنبال اصلاح ساختار صنعت خودرو و ایجاد ثبات در تولید است.

وی بیان کرد از نیمه دوم سال جاری تمرکز بیشتری بر روی کیفیت خودرو انجام خواهد شد، همانطور که اکنون هم کیفیت در حال بهبود است، اما آمار به صورت ملموس نیست؛ به این معنا که بر اساس حرکت و گزارش‌های رسمی که مرتبط با وزارت صمت است، اعلام‌نشده و از سوی بخش خصوصی بوده است.»

فاطمی امین این سخنان را در حالی مطرح کرد که نارضایتی‌ها از کیفیت خودروهای تولیدی در ایران همچنان به قوت خود باقی است، از این رو برخی نمایندگان مجلس در هفته گذشته طرح استیضاح وزیر صمت را آغاز کردند؛ هیئت رئیسه مجلس هم اعلام کرده این درخواست به جریان افتادن استیضاح اعلام وصول شده است. از تعداد 36 نفر از نمایندگان که به استیضاح وزیر رای مثبت داده بودند، 20 نفر از موضع خود عثب نشینی کردند.

 


نظرات

  • آن روی سکه آن روی سکه (4 تیر 1401 ساعت 13:22)

    به زودی تعداد فرغون های توی پارکینگ کارخونه صنعت مونتاژسازی ها بیشترم میشه. چون ایندفعه ماجرا اینه که کسی از شماها چیزی نمیخره این آشغالها رو. )))