1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی Toyota RAV4 با مجموعه ابزارهای دیجیتال جدید و صفحه نمایش لمسی

معرفی Toyota RAV4 با مجموعه ابزارهای دیجیتال جدید و صفحه نمایش لمسی

معرفی Toyota RAV4 2023 با مجموعه ابزارهای دیجیتال جدید و صفحه نمایش لمسی
5 تیر 1401
  • 0

تویوتا از یک سری به روز رسانی برای RAV4 در اروپا خبر داد. نسل پنجم این شاسی بلند که در ابتدا در سال 2018 معرفی شد و در سال 2021 تغییر ظاهری اندکی ایجاد کرد، اکنون از یک مجموعه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی، یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 10.5 اینچی بهره می برد و یک مجموعه کمی به روز شده تویوتا Safety Sense برای مدل سال 2023.RAV4 دارای صفحه نمایش لمسی جدید 10.5 اینچی با وضوح بالا است که قبلاً در مدل های دیگر تویوتا از جمله کرولا و کرولا کراس معرفی شده بود.

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید به صورت استاندارد با سازگاری Android Auto و Apple CarPlay ارائه می‌شود، و مجهز به سیستم تعیین مسیر کلود بیس (ذخیره و برنامه ریزی شده بر روی شبکه های به هم متصل اینترنتی ) با داده‌هایی به صورت لایو برای ترافیک و در دسترسی به پارکینگ در نزدیکی مقصد، به‌علاوه یک عامل صوتی جدید در داخل هواپیما است. در صورت نیاز، این سیستم می تواند عملکردهای بیشتری مانند ناوبری بدون اتصال داده، تشخیص علائم بزرگراه، هشدارهای آب و هوا و هشدارهای منطقه کم انتشار را ارائه دهد.
علاوه بر این، تویوتا یک بسته چهار ساله «سرویس هوشمند» را ارائه می‌کند که با استفاده از برنامه MyT، اتصالات و عملکردهای از راه دور اضافی (قفل، باز کردن قفل، کنترل آب و هوا، پنجره‌ها، چراغ‌ها و غیره) را به همراه دارد.
RAV4 همچنین به لطف اضافه شدن یک مجموعه ابزار دیجیتال جدید، بزرگتر و قابل تنظیم تر، مطابقت بیشتری با رقبا پیدا می کند. صفحه نمایش دارای چهار حالت (گاهی، هوشمند، اسپرت و سخت) و سه طرح بندی است که به راننده این امکان را می دهد تا ظاهر صفحه های دیجیتال را مطابق با ترجیحات خود شخصی سازی کند.
با کنار گذاشتن کابین دیجیتال مدرن‌تر، RAV4 همچنین دارای یک مجموعه حس ایمنی تویوتا به‌روز شده است. سیستم Pre-Collision اکنون دارای پشتیبانی از تقاطع برای پیچ‌های ایمن‌تر در تقاطع‌ها است، در حالی که در Plug-in Hybrid این سیستم می‌تواند خودروهای روبرو را در خط ترافیک SUV شناسایی کند. همچنین، تویوتا سیستم کمکی فرمان اضطراری را اضافه کرده است که می تواند عابران پیاده را تشخیص دهد، با پلاگین هیبریدی که دارای قابلیت تشخیص دوچرخه اضافی و خودروی پارک شده است.
این شاسی بلند محبوب پس از فیس لیفت ملایم در سپتامبر 2021 با چراغ های جلوی LED به روز شده و رینگ های آلیاژی جدید، هیچ به روز رسانی استایل مهمی دریافت نکرد. تنها تغییر برای مدل سال 2023، افزودن سایه بیرونی مروارید سفید پلاتینیوم در کل مجموعه پلاگین هیبریدی و هیبریدی (به جز تریم Adventure)، در کنار گزینه دو رنگ با سقف متالیک سیاه نیمه شب است.
از نظر پیشرانه، این محدوده شامل 2.5 لیتری هیبریدی با قدرت 215 اسب بخار (160 کیلووات / 218 اسب بخار) در FWD و 219 اسب بخار (163 کیلووات / 222 اسب بخار) در فرم AWD-i، به علاوه پلاگین کارآمدتر است. در هیبریدی با 302 اسب بخار (225 کیلووات / 306 اسب بخار) و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد دارد. با تمرکز تویوتا بر روی گزینه های برقی، هیچ اشاره ای به نسخه 2.0 لیتری بنزینی ICE در حال خروجی نشده است.

تویوتا RAV4 2023 در سه ماهه سوم سال 2022 به تولید می رسد. این خودروساز قیمت مدل به روز شده را اعلام نکرده است.

 
منبع carscoops


نظرات