1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. دستگیری کلاهبرداران فروش خودروی تصادفی

دستگیری کلاهبرداران فروش خودروی تصادفی

5 تیر 1401
  • 2

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: در خردادماه سال جاری، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در خصوص فروش خودرو پژو 207 تصادفی به جای خودروی سالم و فاقد رنگ، در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم آگاهی این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید علی شریفی گفت: فرد مالباخته که با فروشندگان خودرو از طریق سایت های اینترنتی خرید و فروش کالا آشنا شده بود، پس از انجام معامله و واریز مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال، متوجه تصادفی بودن خودرو شده است که پس از تماس این فرد با فروشندگان، دیگر کلاهبرداران پاسخگو نبوده اند.

وی با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شده است، بیان کرد که متهمان بعد از دستگیری در تحقیقات تکمیلی به پنج فقره کلاهبرداری با همین روش اعتراف کردند.

سرهنگ شریفی در پایان با تأکید بر اینکه قبل از پرداخت هر گونه وجهی در ابتدا اصالت مدارک و سالم بودن مورد معامله را بررسی کنید، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری ها را 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

 این مقام انتظامی گفت که تاکنون همه مال باختگان که تعداد آنها به 5 نفر می رسد، شناسایی شده اند و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

پیشتر نیز مقامات انتظامی در رابطه با سواستفاده مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی های جعلی با هدف  فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنان در قالب پرداخت کل مبلغ و یا قسمتی از وجه به عنوان بیعانه استفاده می کنند. بنابراین توصیه هایی از قبیل ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع قبل از اقدام به واریز وجه قابل توجه است.

کلاهبرداری افراد سودجو در فضای مجازی و سواستفاده از مردم به خصوص در هنگام خرید و فروش قطعات سرقتی خودرو در سایت های اینترنتی یکی از مشکلات شایع خرید و فروش های اینترنتی شده است. 

 


نظرات

  • ناشناس ناشناس (6 تیر 1401 ساعت 14:18)

    هیچ توضیحی از نحوه انجام معامله ندادید. فقط کل مبلغ پرداختی مالباختگان را به عنوان کلاه برداری آورده شده است. در صورتیکه خودرو تصادفی مفت نیست. این نوع درج خبر واقعا نوبر است. فقط پلیس خواسته شاهکاری را تبلیغ بکند.

  • علیرضا علیرضا (5 تیر 1401 ساعت 23:53)

    سلام .سه سال پیش سر من همین بلا آمد ماشین دزدی رو به من فروختن تعویض پلاک شد و سند زده شده .علی رغم شکایت به نتیجه نرسیدم