1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزارت صمت: عدم امنیت در قرعه کشی خودرو شایعه است؛ مرحله دوم قرعه کشی متوقف نمی شود

وزارت صمت: عدم امنیت در قرعه کشی خودرو شایعه است؛ مرحله دوم قرعه کشی متوقف نمی شود

7 تیر 1401
  • 1

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نامه اخیر بین دو معاون وزارت صمت، با تکذیب شایعه‌های مطرح شده در مورد امنیت سامانه یکپارچه خودرو، تاکید کرد آنچه در مورد این سامانه مطرح شده، مراحلی است که بایستی طی شود تا مسئولیت انجام قرعه‌کشی به وزارت صمت واگذار شود.

به دنبال نامه‌نگاری میان دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت که در خلال آن بر ابهامات، عدم صلاحیت فنی و امنیتی و نیز عدم آمادگی مورد نیاز سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اشاره شده است، ادامه روند قرعه‌کشی از طرق سامانه فوق در حال حاضر متوقف اعلام شده است.

امید قالیباف در این رابطه گفت: تصدی‌گری وزارت صمت در واگذاری خودرو در حال حاضر در دستور کار نیست و مرحله دوم تخصیص خودرو مشابه مرحله اول از طریق سامانه‌ای که مورد استفاده است، صورت خواهد گرفت. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با دقت کافی به صحت و شفافیت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توجه دارد و نامه ای که منتشر شده است، خود گویای این دغدغه است.

سخنگوی وزارت صمت، اعلام کرد که وزارت صمت نظرات پیشنهادی و مشورتی در رابطه با بهبود کیفیت سامانه تخصیص یکپارچه خودرو را با دقت لازم مورد بررسی قرار داده  و در صورتی که نیاز باشد، آن را جهت اجرا به پیمانکار ارائه خواهد کرد. قالیباف همچنین بیان کرد که نه در قرعه‌کشی نوبت اول سامانه یکپارچه ابهامی وجود دارد و نه موضوع حذف سامانه یکپارچه هم مطرح است.  اولین هدف ما بهبود کیفیت خدمت به مردم است.

روز گذشته، دوشنبه 6 تیرماه، نامه‌ای از طرف معاون هماهنگی وزارت صمت خطاب به معاون صنایع حمل‌و نقل این سازمان ارسال شد که  این مقام مسئول ضمن آن که بر عدم صلاحیت فنی و امنیتی و همچنین عدم آمادگی لازم سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید کرده بود، اشاره کرده بود که در وضعیت فعلی، دیگر قرعه‌کشی از طریق این سامانه صورت نگیرد.

در این رابطه معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت پیشنهادی مطرح کرده است که بر مبنای آن برای قرعه کشی های آتی از طریق این سامانه، موارد و تظرات مرکز افتای ریاست جمهوری از آن مرجع درخواست شود و پس از دریافت و آماده سازی سامانه طبق آن موارد، نسخه نهایی با هدف تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاه های حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار بگیرد و به این صورت، قرعه کشی به تأخیر بیفتد.

به نظر می رسد که در حال حاضر قرعه کشی خودرو مسئله ای است که نه امکان حذف آن وجود دارد و نه با عدم حذف آن می توان به مشکلات بی شمار حوزه خودرو در زمینه وجود ابهام و شفافیت ها پاسخ داد. با وجود اینکه سیاستگذاران در حوزه خودرو بر حذف قرعه کشی تأکید دارند، این روند همچنان با مسائل و چالش های خاص خود امکان حذف ندارد.

 
منبع ایسنا


نظرات

  • REZA REZA (8 تیر 1401 ساعت 10:36)

    چقدر رشوه دادی که استیضاحت منحل شد؟