1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقص نرم افزاری 59 هزار خودروی تسلا؛ دردسری جدید برای ایلان ماسک

نقص نرم افزاری 59 هزار خودروی تسلا؛ دردسری جدید برای ایلان ماسک

13 تیر 1401
  • 0

آژانس ترافیک جاده ای آلمان اعلام کرد که تسلا  مدل های Y و 3 را به دلیل نقص در سیستم تماس اضطراری خودکار که شامل 59 هزار وسیله نقلیه در سراسر جهان می شود، فراخوان می کند.

آژانس ترافیک جاده ای ( KBA ) در وب‌سایت خود در تاریخ 29 ژوئن گفت که یک نقص نرم‌افزاری باعث خرابی eCall شده است. eCall نرم افزاری است که برای تماس خودکار با پاسخ‌دهنده‌های اضطراری در صورت بروز حادثه جدی طراحی شده است.

برودکستر منطقه‌ای آلمان با نام Rundfunk Berlin-Brandenburg که متعلق به منطقه استقرار خودروهای مدل آلمانی Y و نیز محل تولید باتری تسلا در برلین است، اولین بار روز شنبه این فراخوان را اعلام کرد.

آژانس ترافیک جاده ای همچنین گفت که 59 هزار و 129 وسیله نقلیه در سراسر جهان شامل این نقص می شوند؛ اما به طور دقیق مشخص نکرده است که چه تعداد از آنها در آلمان وجود دارند. 

این مشکل نرم افزاری یک دردسر اضافی برای ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت به شمار می رود، به علت اینکه تسلا در روز شنبه اعلام کرد در سه ماهه دوم 17.9 درصد کمتر از سه ماهه قبل خودروهای الکتریکی تحویل داده است. این موضوع ناشی از تعطیلی های مرتبط با بیماری کووید 19 چین بوده که باعث اختلال در زنجیره تولید و عرضه آن شده است.

ماسک ماه گذشته گفت که کارخانه‌های جدید تسلا در تگزاس و برلین « میلیاردها دلار از دست می‌دهند»، زیرا به سختی تلاش می کنند که تولید را افزایش که به دلیل کمبود باتری و مشکلاتی از این قبیل ایجاد شده، افزایش دهند. 

 
منبع رویترز


نظرات