1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عدم تحویل به موقع خودرو و رفتاری که مناسب نیست

عدم تحویل به موقع خودرو و رفتاری که مناسب نیست

14 تیر 1401
  • 5

در طی سال ها عدم تحویل به موقع خودرو، وجود عیب و نقص در خودروهای صفر کیلومتر، برخورد نامناسب پرسنل خودروسازی و خلأ رفتار و پاسخگویی مناسب، همواره از موارد شکایت مشتریان ایرانی نسبت به خودروسازان و در گذشته واردکنندگان خودرو بوده است. علی رغم تکرار این مسائل، هنوز هم این مشکلات و چالش‌ها ادامه دارند و شهروندان هرچند وقت یک بار از طریق تماس با رسانه‌ها، اتفاقات مشابهی را در قالب  گله و شکایت مطرح کرده و خواستار آن هستند که نارضایتی ایشان در رسانه ها منعکس شود.

یکی از مشتریان شرکت کرمان موتور در تماس با رسانه car.ir می گوید ۴۵ روز کاری برای تحویل خودروهای این شرکت به معنی ۵ ماه است. مجوز گمرک به این شرکت داده نمی شود و این مشتری ۵ ماه است که منتظر تحویل خودرو است.

همچنین مشتری این خودروسازی در تماس با رسانه دنیای اقتصاد گفته است: من سال گذشته خودروی  جک S۵ از کرمان موتور پیش خرید کرده ام م و با اینکه قرار بوده است آن را اسفند سال گذشته تحویل بگیرم، با سه ماه تاخیر در خرداد به من تحویل  داده اند. وی همچنین می گوید: زمانی هم خودرو را تحویل گرفتم، از همان ابتدا دچار مشکل بود، به طوری که در زمان عوض کردن دنده، گیربکس قفل می‌کرد.

وی می گوید که خودرو را به نمایندگی برده است تا خودرو را تعمیر کنند و قرار بوده است که در مدت زمان کمی بعد از تعمیر به من تحویل داده شود، با این حال با گذشت چند هفته هنوز در تعمیرگاه مانده است و آنها نتوانسته‌اند عیب آن را پیدا کنند. این مشتری می‌گوید: وقتی هم که بابت تحویل خودرو پیگیری می‌کنم، با رفتار و برخوردی نامناسب پاسخ می‌دهند و می‌گویند فعلا صبرکن.

وی تاکید دارد که آنچه بیشتر سبب ناراحتی‌اش شده، برخورد نامناسب پرسنل کرمان موتور و عدم‌ رعایت اصول مشتری مداری است. این مشتری در نهایت این را هم می‌گوید که در قرارداد مربوطه، حق هیچ‌گونه شکایتی برای وی لحاظ نشده است.

با این حال طبق گفته مشتریان، این مشکلات در سایر خودروسازی ها نیز تبدیل به رویه شده که طبیعتاً مشتری مداری را در تمام بخش های صنعت خودرو تحت الشعاع قرار داده است.

 
منبع car.ir


نظرات

  • حامد حامد (14 تیر 1401 ساعت 14:39)

    با سلام نحوه اعطای مجوز و کنترلهای نامناسب و مسئولین ... موجب زیان مردم شده است از این دست شرکت آذربایجان خودرو گل سر سبد کلاه برداران که دستگاههای نظارتی و دادگستری توان برخورد با آنها را نیز ندارد. مشتری مداری با واژه مشتری نداری جابجا شده...

  • رضا رضا (14 تیر 1401 ساعت 13:00)

    من یه ساینا پارسال برنده شدم. امسال اول اردیبهشت تکمیل وجه کردم و تا هفته پیش خبری از ماشین نبود. به زور بنفرو تو تحویل سایپا پیدا کردم و 5 میلیون بهش شیرینی دادم و فرداش پیامک تخصیص شده برام اومد. تحویل ماشین پارکینگ سایپای کاشانه . کی خدا میدونه

  • کوروش کوروش (14 تیر 1401 ساعت 12:45)

    چرا فراموش شده کلام امام انحصار حرام است
    یعنی کار خودروسازان وحمایت دولت از خودروسازان حرام است وکلاهبرداری ازمردم روح امام شاد کاش کلام امام اجرا بشه ودولت طرف دار سرمایه دار نباشه وبه دروغ ازمستضعف حمایت نکنه

  • حسین حسین (14 تیر 1401 ساعت 08:34)

    اوضاع در خودروسازی های سایپا و ایرانخودرو و پارس خودرو از این هم بدتره تازه اینهایی که نام بردم یعنی دارن خودرو«داخلی» تولید میکنند؛ وای به روزی که بخوان خودرو مونتاژی با قطعات خارجی تحویل مردم بدهند.
    اینم اضافه کنم که تقصیر ما مردم هم هست که بیش از اندازه نجابت به خرج میدیم، مثلاً اگر ماشین صفری گیربکسش ایرادی که در بالا ذکر شده داشته باشه باید کارخونه یه ماشینِ صفر دیگه جایگزین کنه نه تعمیر یا دستکم گیربکس را کامل تعویض کنه

    ناشناس ناشناس (14 تیر 1401 ساعت 10:17)

    متاسفانه در ایران هیچ تولید کننده و فروشنده یا حتی فروشگاههای زنجیره ای جنسی را که گرفتی نه پس می گیرند نه عوض می کنند.