1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عربستان سعودی در حال مذاکره برای خرید سهام استون مارتین بریتانیا

عربستان سعودی در حال مذاکره برای خرید سهام استون مارتین بریتانیا

عربستان سعودی در مذاکره برای خرید سهام استون مارتین بریتانیا
14 تیر 1401
  • 0

رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده اند  که عربستان سعودی در حال مذاکره با خودروساز انگلیسی آستون مارتین برای خرید سهام آن است.

به گزارش هفته‌نامه اتوکار و روزنامه فاینشنال تایمز ارزش این سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون پوند ، حدود ۲۴۵ میلیون دلار است. مجله اتوکار همچنین خبر داده که آستون مارتین علاوه بر صندوق سرمایه‌گذاری سعودی با یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی هم صحبت کرده است.

اوضاع مالی آستون مارتین خوب نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ سهامش را در بورس عرضه کرد اما نتوانست با این کار سرمایه‌ لازم را برای خروج از بحران را فراهم کند. این شرکت سپس با سرمایه لارنس استرول، میلیاردر کانادایی، نجات پیدا کرد، اما همچنان زیان‌ده است.

ده درصد سهام آستون مارتین در اختیار مرسدس-بنز است و این شرکت موتور و قطعات الکترونیکی به آستون مارتین می‌دهد. آستون مارتین همچنین با شرکت نفت عربستان، آرامکو، همکاری می‌کند که حامی مالی تیم فرمول یک آستون مارتین است.

آستون مارتین برای ساخت مدل‌های جدید و توسعه قوای محرکه الکتریکی به سرمایه نیاز دارد. ارزش سهام این کارخانه در سال جاری میلادی ۶۸ درصد کم شده و این کارخانه به سهامدارانش اطلاع داده که درآمدی را که پیش‌بینی کرده بود کسب نخواهد کرد.

استون مارتین که اغلب در فرانچایز فیلم جیمز باند به نمایش درآمد، از زمان عرضه اولیه عمومی خود در اواخر سال 2018، با مشکلاتی روبرو بوده است.

سهام این خودروساز لندنی تا کنون در سال جاری نزدیک به 68 درصد کاهش یافته است. در ماه ژانویه، استون مارتین نسبت به سود کمتر از حد انتظار به دلیل تاخیر در ارسال نسخه محدود خودروی اسپرت Valkyrie هشدار داد.

این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که سرعت تولید Valkyrie همچنان ادامه دارد، در حالی که تیم مدیریتی آن که شامل رئیس جدید Amedeo Felisa است، به طور فزاینده ای بر روی عرضه مدل های جدید از سال 2023 به بعد متمرکز شده است.

 
منبع رویترز


نظرات