1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیاست‌ های تسلا، علیه زنان و افراد ناتوان تبعیض آمیز است؟

سیاست‌ های تسلا، علیه زنان و افراد ناتوان تبعیض آمیز است؟

17 تیر 1401
  • 0

ایلان ماسک قصد دارد مزایای مراقبت از کودکان را به طور قابل توجهی در شرکت های خود افزایش دهد.

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، روز جمعه گفت که قصد دارد مزایای مراقبت از کودکان را به میزان قابل توجهی در شرکت‌هایش از جمله تسلا افزایش دهد و جزئیات احتمالاً ماه آینده اعلام خواهد شد.

مزایای کارکنان تسلا شامل 16 هفته مرخصی با حقوق خانواده است. این در مقایسه با 24 هفته مرخصی والدین با حقوق در Google Alphabet Inc  است، که مدتهاست به عنوان پیشگام جهانی در مزایای محل کار شناخته می شود.

تسلا از نظر حضور زنان از سایر شرکت‌های فناوری و خودروسازان آمریکایی عقب‌تر است.

زنان 17 درصد از مناصب رهبری تسلا را در ایالات متحده داشتند که به عنوان مدیران و معاونان رئیس جمهور تعریف می شوند. بر اساس گزارشی که در سال 2020 توسط محقق Equileap منتشر شد، زنان حدود 22 درصد از مدیران سایر شرکت‌های S&P 500 را تشکیل می‌دهند.

برخی از کارشناسان این نگرانی را مطرح کردند که دستور اخیر ماسک برای بازگشت به دفتر برای کارمندان می تواند نمایندگی زنان را تضعیف کند، زنانی که برای انعطاف پذیری در کار از خانه باز هستند.

ملیسا اتکینز، یکی از شرکای Obermayer که نماینده مشتریان در زمینه‌های مختلف کار و اشتغال است، گفت: «اگرچه این سیاست ظاهراً خنثی است، اما می‌تواند تأثیر تبعیض‌آمیزی بر زنان و افراد ناتوان داشته باشد».

ماسک اخیراً به کارمندان تسلا و اسپیس ایکس گفته است که حداقل 40 ساعت در هفته در دفتر کار کنند یا آن را ترک کنند. این سیاست برخلاف بسیاری از شرکت‌های فناوری و خودروسازان است که ترکیبی از کار در دفتر و کار از راه دور را ارائه می‌دهند.

 
منبع رویترز


نظرات