1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شماره گذاری تیبا و سمند با عیوب پرتکرار

شماره گذاری تیبا و سمند با عیوب پرتکرار

20 تیر 1401
  • 2

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: دو خودروساز اصلی، رایزنی های خود را برای شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند که سازمان ملی استاندارد به علت عیوب پرتکرار جلوی شماره‌گذاری آنها را گرفته است، آغاز کردند.

قالیباف، در مصاحبه ای در پاسخ به این پرسش که تکلیف متقاضیان خرید خودروهای تیبا و سمند چیست و اینکه این خودروها سرانجام شماره گذاری می‌شوند یا نه، بیان کرد: طبق پیگیری‌های وزارت صمت از خودروسازی سایپا این شرکت اعلام کرده است که تعداد ۱۵هزار خودرو تیبا برای مشتریان فاکتور شده، با این حال، سازمان ملی استاندارد به دلیل عیوب پرتکرار، از پلاک کردن خودداری کرده است.

وی گفت: براساس اعلام شرکت سایپا، همچنین تعداد ۱۵هزار خودروی تیبای دیگر هم در خط تولید قرار گرفته است.

قالیباف اظهار کرد: طیق اعلام شرکت خودروسازی سایپا، پس از ممانعت سازمان ملی استاندارد از شماره‌گذاری این نوع خودرو، به طور کلی ۳۰هزار خودرو تیبا بلاتکلیف مانده اند که از مجموع آنها، تعداد ۱۵هزار دستگاه، فاکتور شده و به مردم فروخته شده است.

وی همچنین افزود: درخصوص رفع مشکلات شماره‌گذاری ۳۰هزار خودروی تیبا، در چهارشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با حضور مسئولین خودروسازی های سایپا و سازمان ملی استاندارد برگزار شده است.

 


نظرات

  • جواد جواد (24 تیر 1401 ساعت 13:30)

    وقتی به اقای استاندارد پول هنگفت حقوق میدن قضیه این میشه عین ما بدبختا نیستش که تیبا سوار میشیم ۱۵سال استاندارد بود به ما رسید وا رسید

  • ادریس مصری ادریس مصری (22 تیر 1401 ساعت 08:38)

    گناه ما چیه که با بدختی دار و ندارمون رو دادیم برای یه تیبا.کدوم‌ماشین ایرانی استاندارده که الان میگن تیبا استادارد نیست.لطفا به دادمون برسید و ۵ماهه پول دادیم تا کی باید منتظر بمونیم