1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال بازگشت مجدد برند چانگان به ایران + تصاویر

احتمال بازگشت مجدد برند چانگان به ایران + تصاویر

20 تیر 1401
  • 2

در روز گذشته تصاویری از خودرو چانگان با نام UNI-T در محوطه خودروسازی سایپا در فضای مجازی منتشر شده است که احتمال حضور دوباره این برند چینی و معتبر را در کشور تقویت می کند.

در پی تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران و ایجاد محدودیت در زمینه واردات خودرو، بسیاری از برندهای معتبر، از جمله برندهای درجه یک چینی از بازار ایران خارج شدند. به تازگی عکس هایی از خودرو چانگان با نام UNI-T در خودروسازی سایپا در فضای مجازی منتشر شده است که احتمال حضور دوباره این برند چینی و معتبر را در کشور تقویت می کند.

این شرکت اخیراً تلاش کرده که فعالیت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. چانگان که بعد از تحریم ها، همکاری خود را با سایپا متوقف کرد، تنها به صادرات محدود قطعات کراس اوور قدیمی خود، CS35 پرداخت. با این حال، این کمپانی کماکان ارتباط خود را با بازار ایران حفظ کرده و  در سال گذشته نیز اقدام به واردات خودرویی موسوم به B511 با همکاری شرکت فرداموتورز پرداخت.

گفتنی است که شرکت چانگان در سال 1986، کار خود را با تولید خودورهای باکیفیت آغاز کرد. این کمپانی چینی در سال 2021، یک میلیون دستگاه در چین به فروش رساند و تبدیل به پرفروش ترین برند خودروساز شد، برندی که محصولات با کیفیت و مدرن آن، در آمریکا نیز مورد استقبال واقع شد. 

 

چانگان.jpeg

مشخصات چانگان UNI-T

T اولین عضو سری یونی گروه چانگان است. خودرویی که طراحی فوق العاده ای داشته  و به تازگی رقیبش فونیکس (چری) اومودا5 هم وارد ایران شده است. این مدل از چانگان، مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به یک گیربکس 7 سرعته DCT، از توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو 6 قرار گرفته است و قابلیت سطح 3 خودران در این خودرو قابل استفاده است.

چانگان UNI-T با طول 4515 میلیمتر، عرض 1870 میلی مترو ارتفاع 1565 میلی متر چندان سایز بزرگی ندارد و فاصله محوری در این خودرو نیز 2710 میلی متر است. بنا بر ادعای شرکت سازنده ابعاد کوچک و وزن کم باعث شده یک شاسی‌بلند سریع حاصل شود.

سیستم تعلیق چانگان یونی تی در جلو مک فرسون و در عقب به صورت چنداتصاله ساخته شده و حالت های مختلف رانندگی مثل اسپرت، نرمال و اقتصادی در این خودرو با این سیستم تعلیق تنظیم شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-T

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو می توان به ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، سنسورهای نور و باران سقف شیشه ای، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر جک برقی، صندوق عقب به همراه سنسور رانندگی خودران سطح 3 و…

همچنین گفتنی است که چانگان یونی تی در نسخه فول آپشن خود، مجهز به سیستم ADAS است که شامل سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC) و رادار تصادف از جلو (FCW) است.

 
منبع چرخان


نظرات

  • علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه (22 تیر 1401 ساعت 10:50)

    هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛ سلام، خداقوت
    "UNT"چانگان
    خودروی خوبی برای اقشارمتوسط جامعه می باشد. شایسته است عرضه گردد.

  • فرشاد فرشاد (20 تیر 1401 ساعت 17:28)

    ظاهرا ماشین قشنگیه ولی نمیدونم چانگان برند به درد بخوری هست یا نه اطلاعاتی دربارش ندارم امیدواریم در حد ماشینهای کره ای باشه