1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پیکاپ کارون با حضور معاون صمت رونمایی شد

پیکاپ کارون با حضور معاون صمت رونمایی شد

31 تیر 1401
  • 1

عصر روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه، پیکاپ کارون با حضور منوچهر منطقی معاون وزیر صمت و محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا توسط شرکت زامیاد رونمایی شد.

 منوچهر منطقی معاون وزیر صمت در مراسم افتتاح خط تولید کارون در شرکت زامیاد توضیح داد: زامیاد یکی از قدیمی ترین مجموعه هایی است که وانت های سنگین تولید می کند. در تمام جهان وانت های سنگین جایگاه ویژه ای دارند ولی در بازار این حوزه کمبود وجود داشت. امروز تنها یک خط تولید افتتاح نشد بلکه قدمی در راستای توجه به این کمبود برداشته شد. وی افزود: تیراژ تولید بالا و قیمت اقتصادی را می توان از جمله مهم ترین مزیت های این خودرو نسبت به رقبا دانست.

در ادامه محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا در پاسخ به سوالی در خصوص بازه قیمتی این محصول جدید گفت: در گروه سایپا برای خودروهای کار و تجاری برنامه ریزی های متعددی انجام شده تا در مسیر توسعه قرار بگیرد به همین دلیل قیمت این محصولات نسبت به رقبا خود در بازه اقتصادی تری قرار دارد. وی افزود: قیمت نهایی هنوز مشخص نشده ولی قطعا در مقایسه با رقبا گزینه بسیار اقتصادی تری خواهد بود.

پیکاپ کارون از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری خطی با توان خروجی 97 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر بهره می برد و این بازده از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو این خودرو انتقال می یابد. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو5 . مصرف سوخت میانگین 11 لیتر در سیکل ترکیبی گزینه ای اقتصادی برای یک خودرو کار به حساب می آید.
ظرفیت وزنی ناخالص حداکثر این پیکاپ برای حمل بار معادل 3510 کیلوگرم است که با توجه به فاصله محوری 3.3 متری و بهره گیری از صفحه کلاچ تک صفحه ای خشک احتمالا در حرکت با حداکثر ظرفیت موفق خواهد بود.
سیستم فرمان این خودرو به صورت هیدرولیکی و سیستم تعلیق آن در محور جلو به صورت مستقل و در محور عقب فنر تخت است.
سایز تایرهای مورد استفاده در این پیکاپ تازه رونمایی شده 245/710R17 است و همچنین ترمز های آن در محور جلو دیسکی و در محور عقب کاسه ای انتخاب شده است.

قیمت نهایی این خودرو هنوز رسما اعلام نشده است؛ اما با توجه به بالا بودن ظرفیت تولید می توان انتظار داشت که این خودرو به نسبت رقبا خود در بازار قیمت اقتصادی تری داشته باشد.

 


نظرات

  • milad milad (31 تیر 1401 ساعت 11:41)

    چی اینو افتتاح کردن مگه قبلا تولید نمیشد.قدرت به چرخهای جلو انتقال داده میشه نمیدونم چطور میخواد 3.5تن رو حمل کنه