1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز تولید اولین خودروهای «تیارا» شرکت مکث موتور

آغاز تولید اولین خودروهای «تیارا» شرکت مکث موتور

آغاز تولید اولین خودروهای تیارا شرکت مکث موتور
5 مرداد 1401
  • 0

شرکت مکث موتور دو ماه پس از رونمایی کراس‌اوور تیارا، ظهر امروز طی مراسمی  با حضور مسئولان دولتی، مدیران مکث موتور و مدیران گروه ماموت خودرو تولید نخستین خودروهای تیارا را اعلام کرد.

طی این مراسم قائم مقام تولید ماموت خودرو با تاکید بر نگاه پیشرو در تولید مدعی شد: از حدود ۶ سال پیش که درصدد ساخت خطوط تولید خودروهای سواری بوده ایم، از تجهیزات و دانش تولید به روز استفاده کرده ایم و امروز خط تولید تیارا از تجهیزاتی بهره می‌برد که در بزرگ‌ترین خودروسازی‌های دنیا به کار برده می شود.وی افزود: تجهیز خط تولید تیارا با تجهیزات مدرن اروپایی با همکاری وزارت صمت محقق شد.

در ادامه مدیرعامل مکث موتور به سخنرانی پرداخت و با قدردانی از سرمایه‌های انسانی مکث موتور و گروه ماموت خودرو بیان کرد: بعد از تولید و عرضه پیکاپ موفق کلوت، در زمانی کمتر از ۸ ماه، امروز تولید محصولی دیگر محقق شد.

وطن‌خواه خودروی تیارا را یک کراس‌اوور شهری معرفی و تشریح کرد: تیارا با ظرفیت هفت سرنشین علاوه‌بر اینکه یک کراس‌اوور خانوادگی به حساب می آید، به دلیل طراحی زیبای بدنه و کابین راحت برای تمامی سنین و مصارف مناسب است. درهای عقب این خودرو در مقایسه با رقبای خود کشیده‌تر هستند و سرنشینان ردیف سوم به‌ آسانی می‌توانند سوار و پیاده شوند.

مدیرعامل مکث موتور با اشاره به امکانات خودرو افزود: تیارا دارای دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، ایموبلایزر موتور، سقف شیشه‌ای پاناروما، مانیتور ۱۰/۲۵ اینچی، ملاستر تمام دیجیتال ۱۲/۳ اینچی،  آینه‌های گرم‌کن‌دار، تهویه تمام اتوماتیک با دریچه‌های عقب، سنسور نور و سیستم تشخیص محل پارک خودرو است. تیارا همچنین به سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کمکی ترمز ABS + EBD + BA، ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد و سیستم نمایش تصویری نقطه کور مجهز است.

در ادامه مراسم با حضور مقامات و مسئولان دولتی و مدیران شرکت‌های مکث موتور و ماموت خودرو نخستین خودروهای تیارا از خط تولید خارج شدند و به‌صورت نمادین مراسم امضا بر روی درب موتور نخستین خودروی تولید شده انجام شد.

معرفی مکث تیارا

تیارای مکث موتور یا همان بایک رویژیانگ X5 یا (BAIC X5)، یک کراس اور 7 نفره محصول بایک چین است که در سال 2021 معرفی شده و یک سال بعد در نمایشگاه خودروی تهران 1401 توسط مکث موتور (زیر مجموعه گروه ماموت)  به بازار ایران معرفی شد. کلمه تیارا به معنی زیبا است و در زبان کردی (تی) به معنی چشم و (آرا) به معنی آراستن است.


این کراس اور از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با کد TLE4G15D بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 155 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 215 نیوتون متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه را دارد، نیرویتولید شده نیز  از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند.

مشخصات، امکانات رفاهی و معرفی کامل مکث تیارا

 


نظرات