1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. عضو کمیسیون صنایع مجلس: افزایش قیمت و عرضه قطره چکانی روغن موتور ساماندهی شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس: افزایش قیمت و عرضه قطره چکانی روغن موتور ساماندهی شود

9 مرداد 1401
  • 0

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه وجود انحصار در حوزه روغن موتور بر نابسامانی بازار این کالا تاثیر مستقیم دارد، بیان کرد: با وجود اینکه در نشست کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صمت، اعضا بر ضرورت ساماندهی این بازار تاکید کرده اند، اما بازار روغن موتور همچنان آشفته است.

علی جدی درخصوص نابسامانی بازار روغن موتور، اظهار کرد: در جلسه‌‌ی کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت که حدود دو ماه گذشته برگزار شد، به موضوعاتی مانند نابسامانی بازار فولاد، سیمان، روغن موتور و... اشاره شد و نمایندگان خواستار ساماندهی این بازارها شدند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود گذشت بیش از یک ماه از نشست مذکور، بازار روغن موتور همچنان نابسامان است و مردم دچار ضرر و زیان می‌شوند.

جدی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به موضوع روغن موتور ورود کند، افزود: وزیر صمت و تولیدکنندگان روغن موتور باید در کمیسیون صنایع و معادن حاضر و موضوع گرانی روغن موتور یا عرضه قطره چکانی این محصول به بازار تعیین تکلیف شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وجود انحصار در این حوزه بر نابسامانی آن تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: با افزایش قیمت روغن موتورهای اصل، مردم به سراغ خرید روغن‌های تقلبی می‌روند و از آنجا که روغن موتور تقلبی بی‌کیفیت است، استفاده از آن‌ها خطرات و مشکلاتی بسیاری برای خودروها ایجاد می‌کند.

 


نظرات