1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی فیات از کراس‌اوور کوپه‌ای بنام فست‌بک

رونمایی فیات از کراس‌اوور کوپه‌ای بنام فست‌بک

14 مرداد 1401
  • 0

فیات از کراس‌اوور کوپه‌ای بنام فست‌بک رونمایی کرده که برای بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین در نظر گرفته شده است. پس از موفقیت کراس‌اوورهای کوپه در بخش لوکس بازار، این خودروها در بین برندهای اقتصادی هم رایج شده‌اند و فست‌بک اولین حضور فیات در این بخش محبوب محسوب می‌شود. این خودرو به دنبال کانسپتی ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ با همین نام معرفی شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی فست‌بک نسبت به نسخهٔ کانسپت تعدیل شده و حالا بیشتر شبیه نسخهٔ کوپه از کراس‌اوور فیات پالس محسوب می‌شود. هردوی این خودروها بر اساس پلت‌فرم MLA ساخته شده‌اند که برای آمریکای جنوبی توسعه پیدا کرده است.

فیات 1.jpg

فست‌بک قطعات زیادی شامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره، کاپوت، گلگیرهای جلو و درهای جلو را از پالس قرض گرفته است درحالی‌که سپر جلو هم از نسخهٔ آبارث پالس گرفته شده است. بااین‌حال، از درهای جلو به بعد همه‌چیز از نو طراحی شده و فرم آئرودینامیک‌تری به خودرو داده است. در عقب چراغ‌های باریک افقی بسیار به ب‌ام‌و X6 شباهت دارند درحالی‌که شیب زیاد شیشهٔ عقب و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق هم مطابق مد این روزهای کراس‌اوورهای کوپه طراحی شده‌اند. اوورهنگ عقب ‌فست‌بک بسیار کشیده‌تر از پالس است و روی سپر عقب هم یک دیفیوزر و سر اگزوزهای تزئینی کار شده است. نمونه‌ای که در تصاویر می‌بینید به رنگ سفید با سقف مشکی بوده و از روکش‌های پلاستیکی رنگ نشده روی بدنه بهره می‌برد.

فیات 3.jpg

فیات هنوز تصویری از داخل فست‌بک منتشر نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد در اینجا با پالس یکسان خواهد بود. این یعنی در داخل خودرو شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود. سازندهٔ ایتالیایی همچنین حرفی از مشخصات فنی کراس‌اوور کوپهٔ خود هم نزده است ولی به گزارش رسانه‌های محلی، فست‌بک با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد به همراه یک واحد ۱ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. هردوی این موتورها هم‌اکنون در پالس ارائه می‌شود و نیروی خود را از طریق گیربکس‌های دستی یا CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

در ماه‌های آینده یعنی زمانی که فست‌بک در بازار آمریکای جنوبی عرضه شود اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم فهمید. فعلاً نمی‌دانیم که فیات قصد دارد این کراس‌اوور کوپه را به بازارهای دیگری هم صادر کند یا نه اما با توجه به پلت‌فرم و طراحی اختصاصی آن برای آمریکای جنوبی، بعید است فست‌بک را در خارج از این منطقه ببینیم.

 

منبع پدال


نظرات