1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. «صحرا» جایگزین احتمالی وانت نیسان در بازار خودروی ایران

«صحرا» جایگزین احتمالی وانت نیسان در بازار خودروی ایران

19 مرداد 1401
  • 1

*عکس تزئینی است.

چند دهه از تولید وانت نیسان (Z24) توسط شرکت زامیاد می گذرد. Z24 در حال حاضر در حدود 365 میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری می شود و همانند گذشته، برای خریداران صرفه اقتصادی ندارد.

با این حال، هر روز بیش از پیش به تاریخ اننقضای این وانت نیسان نزدیک می شویم و اکنون هم نشانه‌هایی از جایگزین شدن آن با نسخه جدید را شاهد هستیم.با اینکه گمتن می رفت که با تولید وانت پادرا پلاس، این خودرو جایگزین زامیاد Z24 (نیسان) شود؛ اما باتوجه به اطلاعات بدست آمده، این موضوع در واقع عملی نشده و زامیاد به دنبال معرفی نسل جدید وانت نیسان با نام صحراست.

با این حال، اطلاعات زیادی از خانواده زامیاد صحرا منتشر نشده و ظاهراً زامیاد مانند پادرا پلاس و کارون، صحرا را در تیپ‌های تک و دو کابین نیز طراحی و تولید می کند. براساس آنچه که خودروسازی زامیاد در معرفی‌های غیررسمی اعلام کرده، وانت «صحرا» اولین محصول طراحی شده برروی پلت‌فرم طراحی شده خود شرکت زامیاد است. این پلت‌فرم با بهره‌گیری از نقطه نظرات مشتریان در خصوص وانت Z24 و رفع ایرادهای اساسی پلت‌فرم قبلی، امکان توسعه محصولات جدید را فراهم نموده است.
به نظر می رسد که در این وانت نیسان، از موتور ارتقاء‌ یافته M24 که M24 پلاس استفاده خواهد شد. هنوز از خروجی موتور ارتقاء یافته، اطلاعاتی منتشر نشده است؛ اما موتور قبلی همچنان توانایی تولید 94 اسب بخار، قدرت و 187 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

منبع چرخان


نظرات

  • milad milad (19 مرداد 1401 ساعت 21:12)

    همین دوهفته پیش کارون معرفی شد حالا صحرا.موتور همشون که یکیه قیافه اینم شبیه پادرا و کارون هستش.کلا رد دادن