1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی بوگاتی از آخرین خودروی بنزینی؛ سریع ترین کانورتیبل جهان

رونمایی بوگاتی از آخرین خودروی بنزینی؛ سریع ترین کانورتیبل جهان

31 مرداد 1401
  • 0

بوگاتی از خودرویی رونمایی کرد که امیدوار است سریع ترین کانورتیبل جهان باشد. W16 میسترال با 1600 اسب بخار قدرت، 5 میلیون دلار، اساساً یک نسخه روباز از سوپراسپرت بوگاتی شیرون است، اگرچه تفاوت‌های طراحی عمده‌ای بین آنها وجود دارد.

همچنین این آخرین خودروی بوگاتی است که سوخت آن فقط بنزین است، درحالی که مدل های آینده هیبریدی خواهند بود.

به گفته بوگاتی، تنها 99 دستگاه میسترال ساخته خواهد شد و همه آنها قبل از اینکه این خودرو در روز جمعه در کارمل کالیفرنیا به عموم مردم معرفی شود، فروخته می شود.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد:

فقط یک هدف در ذهن دارد: تبدیل شدن به سریع ترین رودستر جهان برای یک بار دیگر.

2024-bugatti-mistral.webp

این شرکت اعلام نکرده است که حداکثر سرعت مورد انتظار میسترال چقدر خواهد بود. آخرین باری که بوگاتی توانست ادعا کند سریع‌ترین کانورتیبل جهان را دارد در سال 2013 بود که بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه کابریولت 254 مایل در ساعت (408 کیلومتر در ساعت) را در پیست تست فولکس واگن در آلمان طی کرد.

رکورد حداکثر سرعت فعلی برای کانورتیبل ها قبلاً درتگزاس به ثبت رسیده است. این خودروی 3 میلیون دلاری و 1800 اسب بخاری در سال 2016 به سرعت 265.6 مایل در ساعت (427 کیلومتر بر ساعت) رسید.

2.webp

کانورتیبل ها معمولاً به دلیل آیرودینامیک ضعیف تر، حداکثر سرعت پایین تری نسبت به خودروهای سقف سخت دارند.
همچنین میسترال آخرین مدلی خواهد بود که دارای موتور 16 سیلندر معروف W16 بوگاتی خواهد بود. میت ریماک، مدیرعامل بوگاتی ریماک، شرکتی که اکنون مالک برند بوگاتی است، گفت مدل‌های آینده بوگاتی هیبریدی خواهند بود. مشخص نیست که آن مدل‌های آینده چه نوع موتور بنزینی خواهند داشت، اما این همان W16 نخواهد بود که با پیشرفت‌ها و پیشرفت‌های مختلف، از سال 2005 تا کنون همه خودروهای بوگاتی مدرن را تامین کرده است.

نسخه ای از موتور مورد استفاده در میسترال همان موتوری است که بوگاتی شیرون سوپر اسپورت را تامین می کرد که بوگاتی در سال 2019 ادعا کرد می توانست به سرعت 305 مایل در ساعت (490 کیلومتر در ساعت) برسد.

4.webp

هوا برای موتور بزرگ میسترال از طریق اسکوپ ها در پشت هر یک از دو صندلی خودرو به داخل کشیده می شود. اسکوپ های هوا از فیبر کربن ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که کل وزن خودرو را تحمل کنند تا در صورت تصادف از سرنشینان محافظت کنند. ورودی های هوای کناری خودرو مخصوص کولرهای روغن است. هوایی که از خنک کننده های روغن عبور می کند از طریق چراغ های عقب X شکل میسترال خارج می شود.

طراحی میسترال از بوگاتی تایپ 57 رودستر گرند رید کلاسیک 1934 الهام گرفته شده است. به گفته بوگاتی، به طور خاص، طراحان بوگاتی به یکی از Roadster Grand Raid که در حال حاضر در موزه اتومبیل Louwman در هلند به نمایش گذاشته شده است، نگاه کردند. جلوپنجره V شکل با زاویه تند و برآمدگی های پشت سر هر کدام از صندلی ها از جمله شباهت های خودروی مدرن است.

جلوی میسترال طراحی متمایز خود را دارد و چراغ‌های جلو هر کدام از چهار میله نور ساخته شده‌اند. جلوپنجره نعل اسبی شکل مرکزی نیز عمیق تر و عریض تر از خودروهای سقف سخت است.

به گفته بوگاتی، اولین خودروها در سال 2024 به مشتریان تحویل خواهند شد. بوگاتی در سال 2021 از گروه فولکس واگن جدا شد و اکنون با شرکت کرواسی سازنده ابرخودروهای الکتریکی ریماک شریک شده است. تولید بوگاتی در خانه قدیمی خود در مولشایم فرانسه باقی مانده است.

3.webp

منبع ctvnews.ca


نظرات