1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. رونمایی از خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا

رونمایی از خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا

3 شهریور 1401
  • 6

این خودرو با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و  گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر صبح امروز توسط فاطمی امین وزیر صمت رونمایی شد.

پروژه K112 محصول اقتصادی مشترک دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در جمع خبرنگاران معرفی شد.

این خودروی اقتصادی در سگمنت A قرار می گیرد؛ یک هاچبک جمع و جور شهری با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار، حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر.

این کراس‌لوک رونمایی شده، پیشتر در هند، آمریکای جنوبی و آسیای شرقی فروخته شده و وزنی معادل 800 کیلوگرم دارد. نمونه پروتوتایپ این محصول، دارای جعبه دنده پنج سرعته با گیربکس دستی بوده و  جعبه دنده اتوماتیک نیز برای آن پیش بینی شده است. 
پیشرانه یک لیتری سه سیلندر این محصول قدرتی تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را داراست و پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در این محصول مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت. 
 
طبق گفته مسئولین این شرکت، در آینده نیز محصولات دیگری برای این پلتفرم معرفی خواهد شد.

 نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های تهران افتتاح شد.
 
این نمایشگاه که از امروز سوم تا ششم شهریورماه طی چهار روز برگزار شده و آخرین دستاورد‌های صنعت خودروسازی کشور و زنجیره تأمین دانش بنیان‌ها و کسب و کار‌های نوپا در حوزه خودرو را به نمایش می گذارد.
 
گروه صنعتی ایران خودرو نیز دستاورد‌های خود را در حوزه‌های مختلف طراحی، توسعه، تولید، خودرو‌های برقی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، دستاورد‌های حوزه قوای محرکه، طرح جهش کیفیت، طرح‌های فناورانه حوزه خدمات پس از فروش، خودکفایی در زنجیره تأمین، کاهش ارزبری و طرح‌های توسعه‌ای حوزه‌های غیرخودرویی ارایه کرده است.

منبع car.ir


نظرات

  • irani irani (8 شهریور 1401 ساعت 14:08)

    اول اینکه همین فرغونم از نظر ظاهر حداقل 10000 شرف داره به پراید از لحاظ موتوری هم این یه ماشین شهری هست نه بین شهری پس 70 اسب زیادشم هست شما میخوای پول پراید بدی جنسیس سوار شی ؟ادم باید واقع بین باشه در هر صورت اینا همش رانته و کلی دزدی میشه روش تا اخرش به قیمت 250م ب دست مردم برسه اگر برسه

  • محسن محسن (8 شهریور 1401 ساعت 14:04)

    دوستان دو خودرو ساز نه اشتباه ذکر شده دو آفتابه ساز چون این خودرو چینی خلاص هست

  • مجتبی مجتبی (8 شهریور 1401 ساعت 12:12)

    آخر عاقبت رانت وحمایت جاهلانه

  • علی ز علی ز (6 شهریور 1401 ساعت 10:38)

    یعنی بعد این همه ضر زدن اینه لیاقت مردم ماشین ۷۰ اسب‌ بخار تازه با همکاری دو خودرو ساز.

    ایرانی ایرانی (8 شهریور 1401 ساعت 14:07)

    اول اینکه همین فرغونم از نظر ظاهر حداقل 10000 شرف داره به پراید از لحاظ موتوری هم این یه ماشین شهری هست نه بین شهری پس 70 اسب زیادشم هست شما میخوای پول پراید بدی جنسیس سوار شی ؟ادم باید واقع بین باشه در هر صورت اینا همش رانته و کلی دزدی میشه روش تا اخرش به قیمت 250م ب دست مردم برسه اگر برسه

  • علی علی (4 شهریور 1401 ساعت 23:48)

    بعد از اینهمه ادعا و کار مشترک آخرش مونتاژ ایرانیزه‌ی رنو کویید که حتی یک ستاره یورو انکپ رو هم نگرفته؟!