1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از خودرو شاسی بلند داخلی در سال آینده

رونمایی از خودرو شاسی بلند داخلی در سال آینده

21 آبان 1401
  • 0

به نقل از مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت (صنعت معدن تجارت)؛ خودروسازان در حال طراحی پلتفرم خودرو اقتصادی هستند که روی این پلتفرم، محصول جدید شاسی بلند تولید و در سال آینده رو نمایی خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی همچنین گفت: اکنون روی 4 پلتفرم داخلی متمرکز شده ایم، یک پلتفرم متعلق به سایپاست که دو محصول از آن تا کنون طراحی و وارد شده اند؛ شاهین و آریا. دو محصول دیگر نیز روی این پتلفرم در حال طراحی است.

وی اضافه کرد: پلتفرم کاملا بومی دیگر، پلتفرم خودرو تاراست که روی آن خودرو ری را هم طراحی شده و گسترش محصول نیز روی این پلتفرم داریم. همچنین برنامه‌هایی برای احیای پلتفرم ال 90 با زنجیره تامین داخلی نیز داریم یعنی معماری محصول کاملا داخلی شده و به کمک زنجیره تامین داخل محصولات روی آن طراحی می‌شود.


توکلی لاهیجانی گفت: پلتفرم مهم دیگر که در حال طراحی است پلتفرم خودروی اقتصادی است که یک محصول شاسی بلند روی این پلتفرم طراحی شده و با همکاری سایپا و قطعه سازان مختلف در حال انجام است که بهمن سال آینده رونمایی می‌شود همچنین بعد از تولید انبوه، یک محصول دیگر روی این پلتفرم خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقد هستیم باید برای اینکه جریان پایداری را در حوزه تولید داشته باشیم، باید کلید طراحی و توسعه محصول را خودروسازان در دست بگیرند بنابراین گام دوم برنامه تحولی صنعت خودرو متمرکز بر توسعه پلتفرم‌ها با نشان داخلی خواهد بود.



نظرات