1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. خبری از خودرو های وارداتی در گمرک نیست!

خبری از خودرو های وارداتی در گمرک نیست!

28 آذر 1401
  • 0

چندی پیش وزارت صمت خبر از قریب الوقوع بودن واردات خودرو داد و اظهار داشت که خودرو های وارداتی به پشت مرز های ایران رسیده اند.

دیده شدن بنر های تبلیغاتی شرکت های وارد کننده در سطح شهر نیز به این شایعات دامن زدند و اکنون با توجه به وضعیت اسفناک بازار خودرو، بسیاری از مردم و فعالان بازار خودرو منتظر ورود خودرو های جدید به بازار هستند تا شاید تاثیری اندک روی این فضا و نوسانات قیمت بگذارند.

در چنین شرایطی اما سخنگوی گمرک اطلاع داد که تاکنون هیچ خودرویی وارد گمرک ایران نشده است!

سخنگوی گمرک گفت: تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودرو‌های وارداتی به گمرک اظهار نشده است.

مرتضی عمادی گفت: در صورتی که این اقدامات انجام شود گمرک به صورت رسمی در مورد جزئیات واردات اطلاع رسانی خواهد کرد.

سخنگوی گمرک ادامه داد: بر همین اساس در حال حاضر گمرک نمی‌تواند در مورد جزئیات واردات خودرو اظهار نظری کند و توپ در زمین وزارت صمت است و صمت باید اعلام کند که آیا واردات انجام شده است یا خیر.

وی افزود: حتی اگر خودرو‌ها به صورت فیزیکی به گمرک برسند و حتی اعلام شود که در کشتی هستند و در حال رسیدن به گمرک، تا زمانی که مشخصات واردات به گمرک اظهار نشود، نمی‌توانیم اعلام کنیم که خودرو‌های خارجی وارد جغرافیای گمرک شده است.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام ثبت سفارش واردات خودرو که مقرر شده توسط چهار مجموعه انجام شود، از واردات اولین محموله خودروهای وارداتی در این هفته به گمرک خبر داده بود.



نظرات