1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. موتورسیکلت
  4. گام بلند شهرداری برای برقی سازی موتور سیکلت های تهران

گام بلند شهرداری برای برقی سازی موتور سیکلت های تهران

17 دی 1401
  • 1

موتور سیکلت ها، وسایل نقلیه ای که با وجود داشتن مزایای منحصر به فرد خود، همواره به علت سر و صدای زیاد و آزار دهنده و همچنین آلایندگی بسیار زیاد، یکی از مشکلات بزرگ هستند.

در شهری مانند کیش شهرداری با ممنوع کردن موتور سیکلت های برقی و جایگزینی آن ها با انواع برقی توانسته برای سال های طولانی این مشکل را از این جزیره حذف کند. اکنون شهرداری تهران نیز به سوی برقی سازی موتور سیکلت های پایتخت حرکت کرده است.

شهردار تهران از رویکرد مدیریت شهری برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در گام اول، بالغ بر 500 دستگاه موتورسیکلت مربوط به پست، برقی‌سازی خواهد شد.

۳۰ آذرماه بود که جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تور بازدید خبرنگاران از «مراکز اورهال و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی»، از انجام مذاکراتی با برقی از شرکت‌ها در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: قرار است شهرداری تهران ۵۰ درصد از هزینه خرید موتورسیکلت‌های برقی را به صورت وام قرض‌الحسنه به شهروندان پرداخت کند.

پیش‌تر نیز پرویز سروری در برنامه «سلام، صبح بخیر» با بیان اینکه طبق تعاملاتی که با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته، در تهران و در خصوص موتورسیکلت‌های برقی با بانک‌های عامل به نتیجه رسیدیم، گفت: مقرر شد تا بانک‌های عامل ۸۰ درصد قیمت موتور را با اعطای وام و با بهره چهار درصد در اختیار افراد گذارد.

در همین راستا؛ علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از عملیاتی شدن پروژه برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در گام اول، بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت مربوط به پست برقی‌سازی خواهد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کار وجود دارد که با توجه به هدف‌گذاری صورت‌گرفته و صحبت‌های انجام شده در این خصوص، قرار بر این شد که اولویت اول، برقی‌سازی این ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت باشد تا طی مدت مشخصی این اقدام عملیاتی و انجام شود.

وی با اشاره به پیگیری موضوع برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها از طریق وزارت صمت و سایر مجموعه‌ها اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در قالب یک تفاهم‌نامه بتوانیم این گام مهم را در شهر تهران برداریم تا ضمن کاهش آلایندگی، بتوان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.



نظرات

  • جومونگ جومونگ (17 دی 1401 ساعت 18:35)

    کار خوبیه از حق نگذریم