1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. راهنمای خرید واشر سر سیلندر مناسب + معرفی پخش کننده واشر سر سیلندر

راهنمای خرید واشر سر سیلندر مناسب + معرفی پخش کننده واشر سر سیلندر

30 بهمن 1401
  • 0

راهنمای خرید واشر سر سیلندر مناسب + معرفی پخش کننده واشر سر سیلندر

برای انتخاب واشر سر سیلندر، ابتدا باید یک آشنایی مختصر با روند کاری آن داشته باشید. می توان گفت که این قطعه بسیار مهم و کاربردی در موتور خودرو قرار می گیرد. جایگاه اصلی این قطعه را می توان بین سیلندر و سرسیلندر قرار دانست. در حالت کلی وظیفه آن ایجاد یک آب بندی  بسیار کامل بین سیستم های مختلف است. از این رو این قطعه به خوبی می تواند سیستم های مختلفی مانند روغن رسانی، آب و احتراق موتور را انجام دهد. با توجه به اهمیت انتخاب خرید واشر سر سیلندر مناسب در ادامه همراه ما باشید.

وظیفه واشر سرسیلندر

در واقع به زبان ساده تر می توان گفت که واشر سرسیلندر وظیفه یک پارچه کردن فضای بین سر سیلندر و سیلندر را داد. از این رو به راحتی می تواند از گاز های قابل احتراق دوری کند. همچنین این قطعه از نشتی آب و روغن و قاطی شدن کانال های این دو جلوگیری می کند. بهترین راه انتخاب واشر سر سیلندر خودرو، انتخاب آن از سایت پویا قطعه با دوام است. از این رو حتماً با کارشناسان مشاوره و فروش ما در تماس بوده و اطلاعات لازمه را از آن ها بخواهید.

جنس واشر سرسیلندر ایرانی یا خارجی

یکی دیگر از راه های انتخاب واشر سر سیلندر، آشنایی با جنس این قطعه است. باید بگوییم که واشر سرسیلندر نیز مانند بسیاری از قطعات موتور، بسیار مقاوم در برابر حرارت است. همچنین این قطعه به راحتی می تواند فشار و ضربات زیاد را خنثی کرده و مقاومت بالایی را در این خصوص از خود نشان می دهد. می توان گفت که واشر سر سیلندر باید جنسی کاملا انعطاف‌ پذیر داشته باشد. بنابراین در حالت کلی با جنس و کیفیت خوب می تواند وظیفه‌ عایق ‌بندی موتور و سرسیلندر را انجام دهد.

جنس واشر سر سیلندر به گونه ای است که به آن پنبه نسوز می گویند. در واقع این کلمه به این معنی است که ورقه‌ ها یا لایه‌ های فلز به صورت نرم  بوده و مواد انعطاف ‌پذیر و نسوز را تشکیل می دهند. شایان به ذکر است که یکی از ترکیبات زیر می تواند جنس واشر را تشکیل دهد.

  • آزبست ومس
  • فولاد
  • واشر نسوزو فولاد
  • آلومینیوم و کروم
  • آزبست با واشر های مقوایی نسوز با فولاد

واشر ها را می توان دارای سوراخ‌ های بزرگ و کوچکی دانست که تعداد سوراخ‌ بزرگ آن‌ با تعداد سیلندر موتور برابر است. همچنین تعداد سوراخ های کوچک آن  با مجاری آب و روغن سرسیلندر و بلوک سیلندر مساوی است. دقت داشته باشید که هنگام نصب واشر سرسیلندر این سوراخ‌ ها با منافذ موجود در سرسیلندر و بلوک سیلندر منطبق باشند. از این رو باید به صورت کاملاً هم راستا تنظیم می شوند.

2.png

آزبست چیست و چه تأثیری در انتخاب واشر سر سیلندر دارد؟

می توان گفت که آزبست در واقع نوعی پنبه‌ نسوز با توان حرارتی بسیار بالا است. البته باید بگوییم که از این ماده با توجه به مضر و سمی بودن آن، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می دهند. در انتخاب واشر سر سیلندر دقت داشته باشید که از این مواد برای واشرها استفاده نشده باشد. از این رو واشر هایی را با جنس آلومینیومی و مسی به‌ علت وزن کمتر استفاده کنید. همچنین واشر های آلومینیومی و مسی به راحتی می توانند انتقال حرارتی بیش تری را انجام دهند.

واشر سر سیلندر پویا قطعه با دوام

می توانید به راحتی برای انتخاب واشر سر سیلندر با کارشناسان فروش سایت پویا قطعه با دوام در تماس باشید. پویا قطعه سالهاست وظیفه تولید و پخش واشر سر سیلندر تولید داخل و مرغوب را در کشور انجام میدهد. توجه داشته باشید که باید واشر سر سیلندر را پس از مدتی استفاده تعویض کنید. علت این امر می تواند این باشد که این واشر پس از مدتی کارکرد صحیح خود را از دست می دهد. از این رو نمی تواند به درستی عملیات آب بندی را انجام داده و قطعات را به خوبی به هم متصل کند.

 تمامی قطعاتی که در این سایت به فروش می رسد، دارای کیفیتی ممتاز و قیمتی مقایسه ای است. از این رو حتماً یک خرید اقتصادی را تجربه خواهید کرد.

ویژگی های واشر سر سیلندر خودرو های خارجی

می توان گفت که ویژگی های واشر سر سیلندر خوب این است که در واقع وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. از این رو در هنگام انتخاب واشر سر سیلندر خودرو باید توجه داشته باشید که این قطعه برای داشتن عملکرد مناسب باید یک سری ویژگی های داشته باشد. چرا که این قطعه می تواند موجب شود تا طول عمر موتور و خودرو نیز افزایش یافته و در هزینه های شما صرفه جویی کند. با توجه به این موضوع در ادامه به بررسی ویژگی های واشر سر سیلندر خودرو های خارجی می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

تراکم ‌پذیری بسیار بالا

اولین نکته در خصوص انتخاب واشر سر سیلندر خودرو های خارجی، تراکم پذیری بالای آن ها است. در حالت کلی واشر می تواند وظیفه پرکردن تمام منافذ و ناصافی‌ های بلوک و سرسیلندر را برعهده بگیرد. در واقع این دو قطعه در کنار یک دیگر فضاییکاملاًا نفوذ ناپذیر را ایجاد می کنند. از این رو با در نظر گرفتن خاصیت تراکم پذیری فوق العاده بالای واشر می توان متوجه عمل کرد خوب آن شد. این قطعه می تواند با پیچ کردن سرسیلندر و بلوک به هم کامل ‌شود. این واشرهای مسی در واقع با داشتن این خصوصیت بسیار بهتر از دیگر انواع واشرها دوام می آورند. همچنین قیمت تمام شده آن ها نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

ضریب حرارتی فوق العاده بالا

دومین نکته در انتخاب واشر سر سیلندر، داشتن ضریب حرارتی بسیار بالا است.می توان گفت که واشر سر سیلندر های خارجی ضریب حرارتی فوق العاده بالایی دارند. از این رو در برابر حرارت و مواد حرارت زا بسیار مقاوم هستند. در حالت کلی این قطعه در مکانی  با بالا ترین حرارت موتور است. از این رو با توجه به این موضوع و قرار گرفتن آن در جوار محفظه‌ احتراق، باید حتماً باید توان حرارتی بالایی داشته باشد.

3.png

ویژگی های واشر سر سیلندر خودرو های داخلی

در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های واشر سر سیلندر خودرو های داخلی می پردازیم. در حالتی کلی می توان گفت که واشر های سر سیلندر هم در خودرو های داخلی و هم در خودرو های خارجی عملکردی مشابه دارند. اما در این قسمت می خواهیم دوتا از ویژگی های بارز این واشر را در خودرو های داخلی مورد بررسی قرار دهیم. از این رو در ادامه همراه ما باشید.

مقاومت بالا در برابر فشار های موجود

اهمیت واشر سر سیلندر در خودرو های داخلی را می توان در واقع با میزان مقاومت آن ها برابر فشار سنجید. از این رو با انتخاب واشر سر سیلندر در خودرو های داخلی می توانید مقاومت بسیار زیاد آن را ببینید. زیرا این واشر در برابر هر نوع فشار موجودی در سر سیلندر مقاوم است. امکان دارد قطعات موتور به‌ دلایل بسیار مختلفی دچار انبساطی ناهمگون شوند.

از این رو در این صورت ممکن است میزان فشار به واشر سر سیلندر بالا رود. در صورتی که واشر نتواند این حجم از فشار را تحمل کند، کاربرد خود را از دست داده وعملیات آب بندی را نمی تواند انجام دهد. بر همین اساس واجب است تا واشر سرسیلندر مقاومت لازم در برابر این گونه فشار ها را داشته باشد.

قیمت بسیار مقرون به صرفه

دومین ویژگی مهم برای انتخاب واشر سر سیلندر های خودرو های داخلی، داشتن قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه است. از آن جایی که اکثر این واشرها تولید کشور خودمان است، قیمت تمام شده آن ها بسیار مناسب خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه واشرها باید هر چند وقت یک بار تعویض شوند، باید حتماً قیمتی مناسب داشته باشند.

کاربرد واشر سر سیلندر

هنگام انتخاب واشر سر سیلندر بهتر است کمی هم با کاربرد این محصول آشنا شوید. در واقع مهم ترین و اصلی ترین کاربرد این محصول، آب بندی سیلندر خودرو است. در حالت کلی آب بندی سیلندر، می تواند در عملکرد موتور و فشار وارد آمده از طریق سیلندر مؤثر باشد. بنابراین در این صورت لازم است تا این قطعه بین لوک موتور و سرسیلندر قرار بگیرد.

همچنین با قرار گیری این واشر در سیلندر، امکان بهینه شدن عملکرد سیلندر بالا می رود. دقت داشته باشید که آب بندی در قسمت سیلندر موتور یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین موضوع در کارکرد صحیح موتور می باشد. از این رو در صورت نبودن و یا عدم استفاده از واشر، امکان نشت گاز بالا می رود.

بهترین واشر سر سیلندر پژو 405

دقت داشته باشید که در واقع واشر سر سیلندر پژو در جای خاصی در میان بلوک موتور قرار دارد. از این رو نصب این قطعه باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. لازم به ذکر است که امروزه واشر سر سیلندرهای خاصی با جنس و مدل های مختلف طراحی شده اند. این واشر ها می توانند مقاومت و کارکردی بسیار خوب از خود ارائه دهند. می توانید از این گونه واشرهای جدید برای سر سیلندر خودرو پژو 405 خود بهره ببرید.



نظرات