1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پلاک فک شده پس از تعویض تا چه زمانی فعال می ماند؟

پلاک فک شده پس از تعویض تا چه زمانی فعال می ماند؟

15 اسفند 1401
  • 4

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد مطرح است، این است که زمانی که آن ها اقدام به فروش خودروی خود می کنند. تا چه زمانی در سیستم برای آن ها پلاک فعال نشان داده می شود. زیرا برخی از این افراد قصد دارند در طرح های فروش خودرو شرکت کرده و نداشتن پلاک فعال برای آن ها مهم است.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم دراین‌باره اظهار کرد: افرادی که برای فروش خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کنند از همان لحظه پلاک برایشان غیرفعال می‌شود و لاشه پلاک به انبار می‌رود و تا یک سال نگهداری می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی موارد بعد از گذشت یک هفته از فروش خودرو هنوز پلاک به اسمشان فعال است، گفت: این افراد حتماً به‌صورت وکالتی خودرو را فروخته‌اند، پلیس بارها اعلام کرده است که خرید و فروش وکالتی خودرو کار اشتباهی است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور فراجا تصریح کرد: همچنین زمانی که خودرو به‌صورت وکالتی فروخته شود، خریدار با پلاک متعلق به فروشنده تردد خواهد کرد که اگر در این مدت خریدار با خودرو مرتکب تخلفی شود، این تخلف به نام فروشنده ثبت خواهد شد و طبیعتاً پیامدهای قانونی آن نیز به‌عهده صاحب پلاک خودرو خواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: این افراد باید به مراکز شورای حل اختلاف مراجعه کنند تا روند غیرفعال شدن پلاک خودرو برایشان به جریان بیفتد.



نظرات

  • محسن شعبانی محسن شعبانی (6 اردیبهشت 1402 ساعت 11:36)

    با سلام.من ۶ ماهه که ماشین فروختم.میخواستم بدونم پلاکم تا چند وقت قیچی نمیشه؟تا پارسال میگفتن ۱ سال.الان شنیدم میگن ۶ ماهه شده.ممنون

  • سعید سعید (1 اردیبهشت 1402 ساعت 02:50)

    سلام خواهشن پیگیری کنید مسئولین محترم
    برندگان زمستان ۴۰۲ و تابستان ۴۰۳ سامانه یکپارچه پلاک خودرو خود در انبار قیچی نشود و موقه تحویل خودرو به خریدار با همان پلاک قبلی باشد.
    هم هزینه قیچی پلاک را دربردارد هم هزینه ساخت پلاک جدید.

  • ریگی ریگی (15 اسفند 1401 ساعت 15:26)

    سلام.خواهشن جواب بدیدمن خوودورنوقدیمی سال ۹۰فروختم خریدارخودرورابه صورت اهن کیلویی فروخته الان پباکهایش چندین ساله بامنه وبنام منه من کجاپلاکهاراتحویل بدم خواهشن راهنمایی کنید

    ایرانی ایرانی (16 اسفند 1401 ساعت 16:40)

    سلام
    برو اداره راهنمایی و رانندگی ، راهنماییت می کنه