1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. بازگشایی سامانه ثبت‌نام خودروهای داخلی از پس فردا

بازگشایی سامانه ثبت‌نام خودروهای داخلی از پس فردا

5 فروردین 1402
  • 11

به دنبال اینکه برخی متقاضیان حائز همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، به دلایل مختلف موفق به ثبت‌ درخواست خودرویی خود در بازه تعیین شده (۲۶ لغایت ۲۹ اسفند ماه) نشدند، سایت سامانه از دوشنبه (هفتم فروردین ماه) به مدت دو روز (تا سه‌شنبه هشتم فروردین) بازگشایی و فعال خواهد شد و جاماندگان می توانند درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

اقدام برای مشاکت در طرح عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی با تعریف حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت و واریز و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومان د حساب مذکور از ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

پس از آن، با اطلاعات واصله از بانک‌ها به سازمان حمایت، متقاضیانی که گام اول فوق را به درستی برداشته بودند، از روز ۲۶ اسفند ماه می‌توانستند با مراجعه به سایت سامانه تخصیص یکپارچه خودرهای داخلی، قدم دوم را بردارند و درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

اما تعداد بسیاری خاطر اشتباه خود به‌ویژه در امر حساب وکالتی کردن حساب‌ها به نام (به نفع) سازمان حمایت یا ترافیک سنگین سامانه، از ثبت‌نام در موعد مقرر باز ماندند. 

با توجه به نزدیکی زمان ثبت‌نام اولیه (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) با طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو به مناسب نیمه شعبان و البته اینکه اعلام شد که متقاضیان می‌توانند با یک حساب وکالتی به شرط موجودی برای دو طرح (٢٣٠ میلیون تومان) و به‌ نفع سازمان حمایت کردن حساب وکالتی خود، در این طرح شرکت کنند، برخی متقاضیان باز هم علیرغم همه اطلاع‌رسانی‌ها اشتباه کرده و حساب خود را به نفع سازمان حمایت نکردند و تصور کردند که همان حساب وکالتی به نفع ایران‌خودرو کفایت می‌کند، اما این افراد از لیست واجدان شرایط حذف شده و نتوانستند به مرحله دوم دسترسی پیدا کنند.

 سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوالی در رابطه با  وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت نکردند هم اعلام کرد: با توجه به اینکه زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو نزدیک بود، عده‌ای فکر کردند با همان حساب وکالتی می‌توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر ندادند. این موضوع مشکل ایجاد کرده و این افراد حذف شدند.

از سوی دیگر تعدادی از متقاضیان هم از جهت اشکال در حساب وکالتی خود دچار مشکل شده و موفق به ثبت‌نام نشدند، برخی دیگر هم به دلایل بار ترافیکی بالای سایت سامانه، با پیام‌های مختلف و ارورهایی نظیر عدم تطابق کد ملی و شماره تلفن، عدم یافتن حساب وکالتی و... نتوانستند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

بدین ترتیب ضمن اینکه امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دلایل اختلال در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از افرادی که مراجعه کردند اما نتوانستند ثبت‌نام خود را انجام دهند، عذرخواهی و تاکید کرد: قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان را مسدود کرده باشد، ثبت‌نام انجام خواهد شد. 

همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ یک بار دیگر شانس خود را برای خودروهایی که در این دوره اول عرضه، تقاضای بالایی نداشتند، امتحان کنند.

علاوه براین، باتوجه به مواردی همچون شلوغی سایت سامانه در بازه ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه که افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر به نام سازمان حمایت باز کردند اما موفق به ثبت‌نام در موعد مقرر نشدند یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سامانه فعال و از این افراد ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و مجدد سایت برای جامانده‌های ثبت‌نام که واجد شرایط هستند، بازگشایی خواهد شد. 

بنابراین جاماندگان ثبت‌نام دارای شرایط، می‌توانند هفتم و هشتم فروردین به سایت سامانه به آدرس esalecar.ir مراجعه و برای ثبت درخواست خودروی مورد نظر اقدام کنند.



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (20 فروردین 1402 ساعت 12:22)

    سلام من دراین طرح ثبت نام کردم ومنتظرنوبت دهی ازشرکت ایران خودروهستم ماشین ثبت نامی من پژوپارسELX.XUYPهست انشالاهرچه زودترتحویل بگیریم وانشالاکه گرون نشدباشدهمام قیمت قبل باشدکمنونم

  • محمد صالح ساذه محمد صالح ساذه (12 فروردین 1402 ساعت 16:35)

    من روز ۲۳ اسفند بعد تایم اداری حساب خودم را وکالتی کردم به همین دلیل هیچ پیامی برایم ارسال نشده و با وجود تلاش های زیاد مشکل هم از طرف بانک و هم از طرف سایت یک پارچه ثبت شد نتوانستم برای خودرو ثبت نام کنم حالا نمی دانم چه کار کنم لطفاً راهنمایی فرمایید آیا مجدد می توانم در این طرح شرکت کنم و نحوه وکالتی کردن حسابم را ویرایش کنم

  • ناشناس ناشناس (12 فروردین 1402 ساعت 12:13)

    سلام لطفاحرف امثال ماروبگوش وزارت صمت برسونید.مابع اشتباه حسابمون رو وکالتی کردیم لطفاتمدیدکنیدماهم کلی قرض وسختی کشیدیم تاپولو جور کنیم ثبتنام کنیم

  • بازنشسته بازنشسته (11 فروردین 1402 ساعت 07:38)

    کم مردم رو سرکار بزارید قرار بود نیمه دوم فروردین قرکشی زمان تحویل خودرو انجام بشه ۴روز فرصت بود همه مردم میدونستم ثبت نام کنند فکر کنم با همین حقه میخواید زمان بخرید تا اخرسال۴۰۲طولش بدیدو پول مردم رو بلوکه نکهدارید

  • علی کرمانشاه علی کرمانشاه (11 فروردین 1402 ساعت 05:33)

    مگه خبرنگاران زحمت کش درد مارو بگوش مسئولان برسانید
    ۲هفته است پول تو حساب ن میشه ثبت نام کرد ن میشه حساب وکالتی کرد اصلا بانک سایت اش کلمه یکپارچه خودرو داخلی بالا نمیاره حداقل ما که طرح مادران هستم ی ارزش فرقی قائل باشید که زندگی مون رفت
    سپاسگزارم

  • S500 S500 (7 فروردین 1402 ساعت 00:37)

    آقا چرا تارا اتوماتیک برای طرح جوانی جمعیت هست برای عادی نیست ؟؟????????????????

  • الهام الهام (6 فروردین 1402 ساعت 23:47)

    بله مادران حساب وکالتی لازم هست حتما، خودم متنشو خوندم.

  • محمد تالی محمد تالی (5 فروردین 1402 ساعت 23:48)

    آیا مادران هم باید حساب وکالتی داشته باشند اگه بله قانون جوانی جمعیت چی میشه

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (6 فروردین 1402 ساعت 09:46)

    سلام
    خیر برای مادران احتیاجی به حساب وکالتی نیست

    بازنشسته بازنشسته (11 فروردین 1402 ساعت 07:40)

    قرار بود برای مادران هم حساب وکالتی باشه چرا شایعه درست میکنی

    ایمان ایمان (12 فروردین 1402 ساعت 23:28)

    اگه طرح مادران پولی نیست چرا اعلام شده طرح مادران هم باید حساب وکالتی کنن