1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به زودی قیمت نهایی خودرو های وارداتی اعلام می شود

به زودی قیمت نهایی خودرو های وارداتی اعلام می شود

10 اردیبهشت 1402
  • 2

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد که در روزهای آینده، قیمت نهایی خودرو های وارداتی توسط سازمان حمایت تعیین خواهد شد و پس از آن، عرضه خودروها انجام خواهد شد.

مهدی ضیغمی اظهار داشت: با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط، پس از ۵ سال وقفه، اولین سری از خودروهای وارداتی از گمرک آپرین ترخیص شد. این نخستین محموله خودروی چانگان است.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت افزود: طی روزهای آینده سری جدید خودروها وارد کشور خواهد شد و عملیات تخلیه آن‌ها در بنادر انجام می‌شود.

ضیغمی، با اشاره به مشکلات ناشی از قوانین واردات خودرو که در شرایط غیرتحریمی نوشته شده بودند، اعلام کرد که ترخیص خودروهای وارداتی با چالش‌های متعددی روبرو بود. با همکاری و همراهی دستگاه‌های مرتبط، اولین سری از خودروهای وارداتی ترخیص شد و این امر قطعاً باعث خواهد شد که واردات و ترخیص سایر خودروها با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت درباره قیمت خودروهای وارداتی گفت: قیمت نهایی خودروهای وارداتی در روزهای آینده توسط سازمان حمایت اعلام خواهد شد و پس از آن، عرضه خودروها انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد که عرضه خودروهای وارداتی در هفته آینده برای متقاضیان آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تصویب مصوبه‌ای توسط وزیر صمت، مسیر واردات خودرو تسهیل شده و به همین دلیل، واردات خودرو در دو ماه آینده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، اعلام کرد که یک هزار و پانصد خودروی خارجی دیگر در حال دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک هستند و پس از تاییدیه‌های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این تعداد خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندایی، کیا و میتسوبیشی هستند که به مرور عرضه خواهند شد.

گفتنی است، تا پایان سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو چانگان با مدل‌های CS35 پلاس، CS55 پلاس و Uni-k وارد کشور خواهد شد.

منبع Car.ir


نظرات

  • ساندرو ساندرو (10 اردیبهشت 1402 ساعت 18:08)

    سایپا بی تعهد
    پنج سال هست تو نوبت ساندرو هستیم چرا چانگان وارداتی جایگزین نمیکنین

    mohsen7360 mohsen7360 (10 اردیبهشت 1402 ساعت 23:28)

    500 میلیون پول ۵۰ روز تو بانک الکی بلوکه نبوده که به شما چانگان بدن
    منتظر باش انشالله ۱۰ سال دیگه بهت ساندرو میدن