1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. سرپرست جدید وزارت صمت معرفی شد

سرپرست جدید وزارت صمت معرفی شد

11 اردیبهشت 1402
  • 1

رئیس جمهور روز گذشته با قدردانی از زحمات و خدمات سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت سابق که به تازگی توسط مجلس شورای اسلامی از هدایت این وزارت خانه عزل شده، سید مهدی نیازی را به عنوان سرپرست این وزارت خانه معرفی  کرد.

رئیس جمهور ابتدا قصد داشت تا مهدی غضنفری را به عنوان سرپرست صمت انتخاب کند. اما به نظر می رسد که وی علاقه ای به همکاری با دولت نداشت. بنابراین رئیسی به ناچار روی به انتصاب نیازی آورد که این امر نیز با واکنش های منفی بسیاری مواجه شد. زیرا نیازی علاوه بر نداشتن سابقه قابل دفاع، خود قائم مقام فاطمی امین بوده که همین دیروز از مقام وزارت عزل شده.

سرپرست جدید وزارت صمت چه سوابقی دارد؟

سید مهدی نیازی به عنوان قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی در شهریور ماه 1400 از سوی فاطمی امین منصوب شد. او قبل از رسیدن به مقام قائم مقامی، معاون هماهنگی و امور کسب و کتارر وزارت صمت بود.

قبل از ورود به وزارت صمت، نیازی معاون دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه بود. همچنین مدیرکلی دفتر آمار و فرآوری داده‌ها، دستیار ارشد معاونت امور صنایع و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جمله دیگر سوابق شغلی وی به شمار می‌آید.

او پیش‌تر دبیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین مدیرکلی دفتر مقررات صادرات و واردات قرارگاه جهش تولید وزارت صمت را بر عهده داشت.

البته با توجه به نام‌هایی که مطرح شده است، بعید به نظر می‌رسد گزینه نهایی وزارت صمت مهدی نیازی باشد و رئیسی او را به مجلس معرفی کند. با این حال سوابق سایر گزینه‌های مطرح‌شده هم چندان درخشان‌تر از نیازی نیست و طبیعی است که وزیر جدید نیز از جنس تیمی باشد که هم‌اکنون مدیریت دولت را در اختیار دارند.

منبع Car.ir


نظرات

  • مجد مجد (12 اردیبهشت 1402 ساعت 08:54)

    حداقل حالا که اول راه است بپرسید شما که کنار دست وزیر بودید چه کردید ؟!بازهم دراین شرایط آزمایش می کنید بخدا آزمایشگاه ها اینقدر ارباب رجوع ندارند که مسئولین دارند