1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. زمان تحویل کوتاه تر در طرح خودرو های فرسوده

زمان تحویل کوتاه تر در طرح خودرو های فرسوده

24 اردیبهشت 1402
  • 0

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که دارندگان خودروهای فرسوده که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در مرحله دوم فروش یکپارچه شرکت می‌کنند، در صف انتظار خودروهای طرح عادی قرار نمی‌گیرند و با متقاضیان عادی قرعه‌کشی نوبت‌دهی نمی‌شوند. به این ترتیب، آنها می‌توانند محصول خود را در زمان کوتاه‌تری دریافت کنند.

در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به دو طرح ویژه برای متقاضیان عادی و طرح جوانی جمعیت (ویژه مادران) اضافه شده است. در این طرح، همه شرایط عمومی و اختصاصی همچون داشتن گواهینامه رانندگی معتبر، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در 48 ماه گذشته، هر کدملی یک دستگاه و غیره لحاظ می‌شود. همچنین، طبق تاکید مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن 100 میلیون تومان در این حساب نیز پیش‌شرط اصلی است.

تفاوت اصلی این طرح با دو طرح دیگر (عادی و مادران) در این است که شرط پلاک انتظامی فعال به‌نام متقاضی، محدودیت ندارد. با این حال، باید در نظر داشت که متقاضیانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که خودروی فرسوده آن‌ها مدل 1385 یا قبل از آن باشد و بایستی پلاک و سند خودرو فرسوده به نام خود متقاضی باشد.

منبع Car.ir


نظرات