1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان یک میلیون خودروی تسلا در چین

فراخوان یک میلیون خودروی تسلا در چین

25 اردیبهشت 1402
  • 0

به دلیل اختلالی در خودروهایش، تسلا مجبور شده است برای بیش از یک میلیون خودرو در چین فراخوانی انجام دهد. این رقم تقریبا معادل تمام خودروهایی است که شرکت در چین در چهار سال گذشته فروخته است. با این حال، در زمینه آمار فروش، وضعیت متفاوتی وجود دارد. به نظر می‌رسد بازار خودروهای برقی همچنان در حال رشد است و بدون شک تسلا نقش مهمی در این زمینه دارد.

با نگاهی به گزارش‌ها متوجه می‌شویم این شرکت از لحاظ حجم فروش پس از BYD چین و در رده دوم قرار دارد.این امر چند دلیل مختلف دارد. تولید و قیمت‌ها نشان‌دهنده دو عامل مهم هستند، البته بی اعتمادی دلیل اصلی به شمار می‌رود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تسلا نمی‌تواند از چالش و دردسر دور بماند زیرا برای ۱/ ۱میلیون خودرو در چین باید فراخوان صادر کند. رگولاتور اصلی بازار چین اعلام کرد تسلا برای ۱/ ۱میلیون خودرو در این کشور فراخوان صادر می‌کند. این اقدام در واکنش به چالش‌های ایمنی احتمالی انجام می‌شود که در خودروهای مذکور شناسایی شده‌اند.سازمان تنظیم بازار دولتی چین (SAMR) رگولاتور این بخش به حساب می‌آید. تسلا از ۲۹ مه باید فراخوانی برای یک میلیون و ۱۰۴هزار و ۶۲۲ خودرو صادر کند. این وسیله‌های نقلیه بین ۱۲ ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ میلادی ساخته شده‌اند.جالب آنکه رقم مذکور معادل کل خودروهایی است که تسلا در ۴ سال گذشته در چین فروخته است.

با توجه به محاسبات CNN بر اساس داده‌های دولتی صنعتی چین، تسلا از سال ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۹/۱ میلیون خودرو در چین فروخته است. فراخوان مذکور شامل چندین مدل از جمله مدل اس، مدل ایکس و مدل ۳ وارداتی و همچنین خودروهای مدل ۳ و مدل ۶ ساخته شده در چین است. رگولاتور چینی به وجود آمدن اختلالی در خودروها اشاره کرده است که احتمالا باعث می‌شود رانندگان به طور تصادفی پدال گاز را برای مدتی طولانی فشار دهند. این موضوع ریسک تصادف را افزایش می‌دهد و یک خطر امنیتی است. در پاسخ، تسلا اعلام کرده است که اصلاحات لازم را انجام خواهد داد یا ویژگی‌های نوتیفیکیشن جدید را به خودروهایش اضافه خواهد کرد تا این ریسک را کاهش دهد.

منبع Car.ir


نظرات