1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. خرید بلیط ارزان تا 24 ساعت پیش از پرواز

خرید بلیط ارزان تا 24 ساعت پیش از پرواز

3 خرداد 1402
  • 0

کسانی که مدام در سفر هستند به‌خوبی می‌دانند که چه راهکاری را از پیش بگیرند تا بلیط ارزان‌قیمتی بخرند. خرید بلیط عموماً بر اساس سه تعرفه قیمتی مشخص برای بلیط های سیستمی، بلیط های لحظه اخری و بلیط های چارتر شده برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که قرار است در داخل کشور از خرید بلیط ارزان‌قیمت استفاده کنید یا اینکه بلیط استانبول به تهران در لیست خرید شما قرار دارد. در مقاله پیش رو می‌خواهیم کمی در مورد خرید بلیط ارزان‌قیمت مطالبی را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 آشنایی با بلیط های چارتر شده

همه شما به‌خوبی می‌دانید بلیط های چارتر شده از قبل توسط یک شرکت گردشگری که چارتر کننده نام دارد خریداری می‌شود. این بلیط ها قطع به‌یقین از بلیط های که به‌صورت سیستمی توسط ایرلاین های هوایی با یک نرخ مشخص به فروش می‌رسد ارزان‌قیمت‌تر است. به این خاطر که شرکت چارتر کننده پیش از فروش این بلیط ها را از شرکت هوایی می‌خرد و خود اقدام به فروش آن ها با یک نرخ پایین‌تر می‌کند. البته اگر در روزهای پیک سفر باشید هیچ‌وقت قیمت متفاوتی رابین بلیط چارتر و بلیط سیستمی شاهد نخواهید بود. شما به تنها روزهای که مسافران کمتر هستند و قرار است پرواز خالی از زمین بلند شود شاهد این امر هستید که بلیطی را ارزان‌تر از قیمت مقرر خریداری کنید. در ادامه شمارا پیرامون این مهم بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

خرید بلیت ارزان

 خرید بلیط ارزان تا یک روز قبل از پرواز

 اگر اهل ریسک کردن هستید به‌راحتی می‌توانید بلیط ارزان از استانبول به تهران را باقیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر خریداری کنید. همان‌طور که اشاره شد این بلیط برای کسانی که اهل ریسک هستند و خیلی عجله‌ای برای برگشت ندارند ایده ال است. شمایی که به دنبال یک خرید سیستمی هستید و همه برنامه‌های سفرتان از قبل چیده شده است برای خرید این سبک از بلیط پیشنهاد نمی‌شوید. چراکه ممکن است به‌یک‌بار تمام بلیط های چارتر شده توسط یک خانواده یا یک گروه گردشگری به فروش برسد و بلیطی برای شما باقی نماند اما اگر بخت با شما یار باشد و بلیط مربوطه به نام شما بیفتد رقمی بسیار کمتر ازآنچه برای این سفر پیش‌بینی می‌کردید این بار در پیش روی شما قرار دارد.

قیمت بلیط لحظه آخری چقدر با بلیط سیستمی تفاوت دارد؟

 همان‌طور که از نام این بلیط مشخص است شرکت چارتر کننده تمام تلاش خود را در لحظه‌های آخر پرواز می‌کند که بلیط خریداری‌شده خود را به فروش برساند. از همین رو اگر بلیط سیستمی که شما از هفته‌های قبل برفرض با نرخ یک‌میلیون ریال خریده‌اید و همان بلیط را بانام بلیط چارتر این بار نه‌صد هزار تومان خریداری می‌کنید. خرید بلیط لحظه آخری آن هم یک روز مانده به پرواز را شاید با سی یا چهل درصد تخفیف بیشتر خریداری کنید؛ یعنی رقمی بین شش صد تا هشت‌صد هزار تومان برای این خرید در پیش روی شما قرار دارد. این امر تنها به این خاطر دنبال می‌شود که تمام صندلی‌های که توسط شرکت چارتر کننده خریداری‌شده است به فروش برسد و هواپیما با صندلی خالی که شرکت را دچار ضرر و زیان می‌کند پرواز نکند. به یاد داشته باشید که برای بلیط ارزان از استانبول به تهران هم این امر در پیش روی شما قرار دارد که بهتر است از طریق وب‌سایت‌های که اقدام به فروش بلیط می‌کنند این امر را دنبال کنید.

خرید بلیت ارزان

آیا می‌توانیم بلیط لحظه آخری را پس بدهیم؟

 شاید از خود بپرسید وقتی بلیط آن‌قدر ارزان در دست شما قرار داده می‌شود آیا شرایط استرداد آن هم به همین راحتی است. باید به شما بگویم دیگر مزیت‌های خرید بلیط سیستمی با خرید بلیط تهران استانبول یا همان بلیط لحظه آخری در پیش روی شما قرار ندارد. شما با پیشمان شدن از مسافرت خود به هر دلیلی که شرایط کنسلی بلیط را برای شما فراهم کرده است می‌توانید بلیط را مستردد و هزینه آن را متناسب با تعداد روزهای که به پرواز مانده است با خرید بلیط سیستمی دریافت کنید. درحالی‌که برای خرید بلیط های لحظه آخری این امر برای شما فراهم نیست. اصلاً شما باید چمدان به دست منتظر این تخفیف ویژه باشید و به مقصد موردنظر خود برگردید یا سفر خود را آغاز کنید. چون دیگر فرصتی برای پس دادن آن و فروش مجدد برای شرکت چارتر کننده وجود ندارد. پس فکر اینکه بلیط های لحظه آخری را مسترد کنید را از ذهن خود دور کنید.

کلام آخر درباره خرید بلیط لحظه آخری

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید به بلیطی لحظه اخری گفته می‌شود که تقریباً یک روز پیش از پرواز در دسترس شما قرارگرفته باشد. برای این بلیط ها عموماً قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به بلیط های سیستمی و چارتری در نظر گرفته می‌شود که تمام صندلی‌های که توسط شرکت‌های چارتر کننده خریداری‌شده است پر شود. به‌هیچ‌عنوان با خرید این بلیط نباید فکر پس دادن آن را به ذهن خود راه دهید. چون شما یا باید پرواز کنید یا قید پول خود را بزنید چون استردادی در کار نیست. درنهایت هم باید بگویم خیلی تفاوت بین قیمت بلیط سیستمی و لحظه آخری وجود دارد و گاها شما تا سی الی چهل درصد این تفاوت را شاهد خواهید بود. البته اگر در ایام تعطیل و زمانی که پیک سفر هست قرعه سفر به نام شما نیفتاده باشد. در غیر این صورت چند ساعت مانده به پرواز اگر بخت با شما یار باشد و هنوز صندلی‌های هواپیما پر نشده باشد می‌توانید یک بلیط ارزان‌قیمت را خریداری کنید و سفر خود را آغاز کنید. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای خرید بلیط ارزان از استانبول به تهران موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و ازاین‌پس کسانی که زیاد اهل سفر هستند برای مسافرت‌های خود خیلی هزینه زیادی را متحمل نشوند.



نظرات