1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزیر صمت بعدی چه کسی است؟

وزیر صمت بعدی چه کسی است؟

9 خرداد 1402
  • 0

به نظر می رسد که دولت قصد دارد مدیر عامل گروه مپنا را به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که علی آبادی، مدیرعامل فعلی گروه مپنا، به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، امروز به مجلس معرفی خواهد شد.

عباس علی‌آبادی متولد سال ۱۳۴۰ از اراک و استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

وی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

همچنین از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود.

منبع Car.ir


نظرات