1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعرفه واردات خودرو های کارکرده مشخص شد؛ دکان جدید برای دولت!

تعرفه واردات خودرو های کارکرده مشخص شد؛ دکان جدید برای دولت!

10 تیر 1402
  • 45

ارزش خودرو های کارکرده وارداتی به کشور براساس بخشنامه اخیر وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی تعیین خواهد شد و این ارزش، مبنای پرداخت حقوق گمرکی جهت واردات این خودرو ها خواهد بود. به غیر از این، خودرو های کارکرده وارداتی باید مورد تایید سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرند.

اما تعرفه گمرکی واردات این خودرو ها چقدر است؟

گمرکی :

تعرفه‌ های زیر مربوط به حقوق واردات خودروهای بنزینی هستند.

بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی، ۲۰ درصد
بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی، ۷۰ درصد
بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، ۹۵ درصد
بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۱۳۵ درصد
بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۶۵ درصد
بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۷۵ درصد

هزینه های دیگر :

علاوه بر حقوق گمرکی، هزینه‌های دیگری به شرح زیر نیز شامل حال واردات خودروهای دست‌ دوم خواهد شد.

۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای وارداتی (از جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی)

یک درصد حقوق ورودی به‌عنوان عوارض هلال احمر

عوارض پسماند نیم در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی

عوارض واردات خودروهای بنزین‌سوز و هیبریدی به میزان ۱۰ درصد ارزش گمرکی
عوارض ریالی واردات مینی بوس و اتوبوس و کامیون و تریلر و سواری.
عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد ارزش فوب
درصورت واردات بدون کارت بازرگانی یا توسط اشخاص حقیقی، ۲ درصد مالیات علی‌الحساب.

هزینه استاندارد معادل ۸ در هزار ارزش CIF گواهی اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروی ترخیص‌شده یا 1.5 درصد ارزش خودرو

10 درصد از ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص جهت شماره‌ گذاری (عوارض راهنمایی‌ و رانندگی)

سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شماره‌ گذاری

هزینه نقل‌ و انتقال دارایی عوارض شهرداری هنگام پلاک بسته به نوع خودرو

منبع Car.ir


نظرات

  • میثم میثم (17 تیر 1402 ساعت 19:06)

    بدبخت ملت ایران

  • مایون مایون (17 تیر 1402 ساعت 10:05)

    اگه تا قبل از انتخابات خودرو وارد شد و قیمت ماشین پایین اومد که واقعیت داره اگه نشد که عمرا ببینید که خودرو پایین بیاد. که نمیشه و پایین نمیاد عمراااااااااا

  • محمد محمد (16 تیر 1402 ساعت 20:24)

    این عوارض هایی که ذکر شده دقیقا نرخ مربوط به خودروهای صفر کیلومتره و بنظر میرسه این سایت خبری بعنوان ابزار مافیای خودرو قصد تحریک افکار عمومی رو علیه قانون واردات خودروهای کارکرده رو داره
    ضمن اینکه اگرهم برفرض این عوارض درست باشه باید گفت حق مرذمی که یک پویش موفق رو در تحریم خودروهای صفر داخلی ، فقط و فقط به طمع یه وام پیش پا افتاده، منتفی میکنن، بیشتر از این نیست????

  • شاهین شاهین (16 تیر 1402 ساعت 19:35)

    دزدها به بهشت نمی روند.

  • اسد اسد (16 تیر 1402 ساعت 19:30)

    حق ما اینها نیست ولی متاسفانه در زمانه بدی گرفتار شدیم و بهتره فقط تا میتونیم زنده باشیم چون زندگی نا داریم و نمیدونیم چیه فقط یاد گرفتیم صبح تا شب دنبال یه لقمه نون بدویم آخرشم ۸ گرو ۹ میمونه کاشکی یا ۱۰۰ سال قبل یا ۱۰۰ سال آینده بدنیا میامدیم اونم تو یه کشور اروپایی????

  • شاهین شاهین (16 تیر 1402 ساعت 12:48)

    یک خبر رو مدام کپی پیست میکنین،،، یه خورده راجبش تحقیق کنید،،، تعرفه هایی که نوشتین مربوط به خودرو های صفر کیلومتر هست،،،هنوز برای خودرو های کارکرده آیین نامه واردات نوشته نشده!

  • علیرضا علیرضا (16 تیر 1402 ساعت 11:40)

    واقعاً یعنی کسی نیست جلوی این همه ظلم به مردم رو بگیره .همش شده دزدی از جیب مردم همه هم لالمونی گرفتن????????

  • سید سید (16 تیر 1402 ساعت 11:38)

    یک خورده ارزون در میاد لطف کنید از عقب هم فشار بدید

  • داریوش لرکی داریوش لرکی (16 تیر 1402 ساعت 11:34)

    پس کی؟

  • داری لری داری لری (16 تیر 1402 ساعت 11:32)

    پس کی دیگه

  • رضا رضا (16 تیر 1402 ساعت 09:50)

    یه نفر گفته می‌خوام مادرمو بفروشم اون یکی گفته آخه مادرتو میخوای بفروشی. ونفر اولی میگه نترس به یه قیمتی میگم هیشکی نتونه بخره

  • مهدی مهدی (16 تیر 1402 ساعت 02:32)

    صد رحمت به داروغه های پادشاهان گذشته،توی کتاب‌های درسی بابت اخذ خراج و مالیات آبرو نگذاشته بودن براشون. اما الان که دیگه شورش رو درآوردن بابت انواع مالیات و عوارض. خودرو کارکرده چه چیزی داره که 9 درصد هم مالیات ارزش افروده میبندن بهش، پسماند و هلال احمر و.... واقعا خجالت آوره. ‌کجای دنیا اینجوری مردمشون رو میچاپن؟!!!! وقاحت و بی شرمی دیگه از حد گذشته

  • آرش آرش (15 تیر 1402 ساعت 20:50)

    خودرو وارداتی نو علاوه بر چندین روز بلوکه کردن پانصد هزار تومان، یکماه از واریز یک میلیارد و دویست میلون تومان پول می گذره ولی کسی حتی جوابگو نیست کی و کدام نمایندگی خودرو تحویل میده. تازه میگن تا ۳ ماه اگه تحویل ندادیم به بعدش جریمه میدیم!!قیمت چندین برابر فروختن از تحولیش هم خبری نیست. سود اون پول خودش کلی میشه.واقعا هرجور ظلمی که دلشان می خواهد به مردم می کنند.باز خوبه الگوشون حکومت عدل علی بوده

  • حسن حسن (15 تیر 1402 ساعت 17:12)

    به زبانه ساده بگوئید یک خودرو به ارزش ۵۰۰میلیون تومان بعد همه این ها چند می شود در آیتم های مختلف

  • حسین حسین (15 تیر 1402 ساعت 15:33)

    مردم را مجبور می کنند سوار این لگن ها غیر استاندارد شود و در جاده ها کشته شوند هر کسی از این صنعت رده خارج که بنزین را هدر می دهد هوا را آلوده می کند مردم بیمار می کند و جان مردم را به خطر می اندازد در جنایات این مافیا شریک ایت

  • حمیده حمیده (15 تیر 1402 ساعت 08:17)

    خداازتون نگذره بااین تعرفه هاتون که خون به دل ملت کردید خودتون مافیای خودروهستید

  • رضا رضا (15 تیر 1402 ساعت 03:00)

    چشممون کور ، حقِ ما همین دولت است ، تا زمانی که خفه شدیم و اعتراض نمیکنیم ، همین آش و همین کاسه .
    باید یک روز مجوز بگیریم و جهت اعتراض به این قیمتها راهپیمایی کنیم ( طبق قانون اساسی )
    این دیگه نه سیاسی هست و نه اغتشاش یا توهین به مقدسات و ....

  • داود داود (14 تیر 1402 ساعت 19:48)

    فقط از هر فرصتی برای دوشیدن مردم استفاده کنید

  • مجید مجید (14 تیر 1402 ساعت 16:56)

    دزدی تو روز روشن

  • محمدی(جانباز) محمدی(جانباز) (14 تیر 1402 ساعت 15:32)

    این دولت خود مافیای خودرو است، با این درصدهای رنگارنگ عوارض، اجازه کاهش قیمت ها را نمی دهد و خلاصه اینکه اجازه نمی دهد آب خوشی از گلوی مردم پایین برود.