یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید در کنار حمایت از تولید داخلی و نظارت دقیق بر عملکرد خودروسازان و پاسخگویی آنها در مواردی که نقص وجود دارد، بستر واردات خودرو در قالب برنامه هفتم فراهم شود. حجتالله فیروزی با اشاره به وضعیت صنعت خودروسازی کشور و ضرورت توجه به موضوع واردات، بیان کرد که او با برخی از دوستانی که مدام بر سر صنعت خودروسازی کشور میاسپرند، موافق نیست. صنعت خودروسازی و قطعهسازی حاصل ۵۰ سال فعالیت در این کشور است که البته ضعفهای زیادی دارد.
توقع میرود بعد از ۵۰ سال حمایت از صنعت خودروسازی ما در جایگاه بهتری بودیم. وی در ادامه اظهار کرد: لازم است که بر عملکرد این صنعت نظارت و پشتیبانی و کنترل صورت گیرد تا ما به جایگاه بهتری هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ تنوع دست پیدا کنیم. از سوی دیگر در طول ۱۰ سال اخیر برای همه ثابت شده است که ظرفیت خودروسازان برای تولید خودرو محدود است و امکان پاسخگویی به تمام تقاضاهای جامعه را ندارد. از سوی دیگر این مطالبه در کشور برای استفاده از خودروهای خارجی نیز وجود دارد. نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در کنار حمایت از تولید داخل و نظارت و کنترل دقیق بر عملکرد خودروسازها و پاسخگو کردن آنان در جاهایی که نقص وجود دارد، باید بستر واردات خودرو در قالب برنامه هفتم فراهم شود. هم برای تقویت تولید داخلی و هم برای استفاده از ظرفیتهای خارجی برای ایجاد یک رقابت سالم در بازار خودرو باید در حوزه خودروسازی برنامهریزی کرد. ما هم باید به مطالبه بخشی از مردم که ذائقه استفاده از خودروهای خارجی را دارند پاسخ دهیم و هم اینکه یک رقابتی را در بازار داخلی ایجاد کرده و ناترازی را که امروز در عرضه و تقاضا وجود دارد رفع کنیم و به تعادل منطقی در بازار خودرو دست پیدا کنیم.