1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حکم ریاست جمهوری برای تحویل نیسان آبی!

حکم ریاست جمهوری برای تحویل نیسان آبی!

17 مرداد 1402
  • 0

به دستور رئیس‌جمهور، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که از هفته آینده، خودروهای نیسان تولید شده در شرکت زامیاد به مشتریان تحویل خواهند شد.

محمدعلی تیموری گفت: حدود ۲۰‌ هزار دستگاه خودروی نیسان تولید شده در شرکت زامیاد از اردیبهشت آماده تحویل به مشتری است. با این حال، سازمان ملی استاندارد ملاحظاتی در خصوص چراغ روشنایی در روز ارائه کرده بود که باعث ماندن این حجم از خودروها در شرکت شد. این خودروها هیچ مشکل کیفی نداشتند و چراغ روشنایی روز نیز به آن‌ها اضافه شد. به همین دلیل، موضوع را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتیم و آقای رئیسی دستور داد تحویل آن‌ها آغاز شود.

وی ادامه داد: تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، چراغ روشنایی روز، جزو استاندارد‌‌های الزامی نبود. اما در تاریخ ۳۱ تیرماه، آزمون‌‌های جدیدی به استانداردها اضافه شدند. متأسفانه، شرایط لازم برای اجرای این آزمون‌ها در زمان تحویل خودروها فراهم نبود و بنابراین خودروهای تولیدی به موقع به مشتریان تحویل داده نشدند.

تیموری افزود: ما قرارداد‌‌هایی برای صادرات نیسان به کنیا، ونزوئلا و نیجریه داریم که این تاخیر ناشی از اجرای استاندارد‌‌های جدید، باعث شده بازار‌‌های صادراتی را هم از دست بدهیم.

منبع Car.ir


نظرات