1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. آمیکو و حضور با غرفه ای متفاوت در نمایشگاه آفرود

آمیکو و حضور با غرفه ای متفاوت در نمایشگاه آفرود

21 مرداد 1402
  • 0

شرکت آمیکو یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه خودرو های آفرودی است که با الهام از طبیعت، غرفه ای کاملا متفاوت از رقبای خود را به نمایش گذاشته است. این شرکت با دو محصول اصلی خود یعنی آمیکو آسنا دنده ای و آمیکو آسنا اتوماتیک در نمایشگاه شرکت کرده.

در نمایشگاه خودروهای آفرودی، کمپینگ و تجهیزات سفر که در بازار بزرگ ایران مال در حال برگزاری است، شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با پیکاپ آسنا توربو در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک حضور دارد. طراحی غرفه آمیکو در این نمایشگاه جذاب و مناسب با حال و هوای آفرودی است. این شرکت در این روزها سعی کرده که با طراحی منحصر به فرد غرفه در نمایشگاه های مختلف و الهام گرفتن از غرفه های برندهای معتبر در نمایشگاه های بین‌المللی، نسبت به رقبا به شکل متمایزتری عمل کند. غرفه آمیکو شبیه به یک کلبه چوبی طراحی شده است و کف آن با استفاده از المان هایی مشابه با المان های موجود در طبیعت، از جمله سنگ های بزرگ، تزئین شده است. به نظر می‌رسد آمیکو تلاش شده تا علاوه بر نمایش لایف استایل مشتریان پیکاپ آسنا، قابلیت‌های این پیکاپ در دستیابی به چنین مکان‌هایی را نیز به نمایش درآورد.

1.webp

لازم است به این نکته اشاره شود که شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) در سال ۱۳۹۶ با معرفی پیکاپ آسنا در نسخه دنده‌ای و با موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی، وارد بازار شد. این اقدام باعث شد که آمیکو بتواند جایگاه قابل توجهی در بازار پیکاپ‌ها به دست آورد و مشتریان بسیاری را در بازار جذب خود کند. در گذشته، اکثر مردم پیکاپ ها را صرفاً به عنوان خودروی کاری می‌خریدند و به ندرت از آن به عنوان خودروی روزانه استفاده می‌کردند. البته زمانی که پیکاپ تویوتا هایلوکس در نسخه صفرکیلومتر قابل خریداری بود، آمیکو اقدام خود را آغاز کرد. اما با توجه به کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب، سهم آسنا در بازار پیکاپ‌ها به سرعت افزایش یافت.

2.webp

آمیکو از زمان عرضه اولیه پیکاپ آسنا تاکنون، چند به روز رسانی روی آن انجام داده است. در مرحله اول، پس از معرفی نسخه مجهز به موتور تنفس طبیعی با گیربکس دستی، نسخه‌ای مجهز به پیشرانه توربو با گیربکس اتوماتیک به‌ صورت محدود تولید و عرضه شد. در مرحله بعد، آمیکو برای پوشش نیاز بازار پیکاپ‌های با گیربکس دستی، پیکاپ آسنا دنده‌ای را بهبود داد و با اضافه کردن پیشرانه توربوشارژ به این خودرو، آن را به یک رقیب پرقدرت برای سایر پیکاپ‌های موجود در بازار تبدیل کرد.

3.webp

مشخصات فنی آمیکو آسنا

پیکاپ آمیکو آسنا در ابتدا با یک موتور تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری عرضه شد که دارای توان ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر بود. این نسخه از پیکاپ آسنا به یک جعبه دنده پنج سرعته دستی تجهیز شده بود. نسخه توربوشارژ پیکاپ آسنا نیز از یک موتور میتسوبیشی با کد فنی 4K22 استفاده می کند که دقیقاً ۲۳۷۸ سی سی حجم داشته و توان ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را تولید می کند. گیربکس پیکاپ آسنا توربو از نوع شش سرعته دستی است که به طور پیش‌فرض، نیروی موتور به محور عقب منتقل می‌کند (حالت ۲H). همچنین، در صورت نیاز، دو حالت دیگر برای انتقال قدرت به چهار چرخ موجود است؛ حالت سبک چهار چرخ محرک (۴H) و حالت سنگین چهار چرخ محرک (۴L).

5.webp

این پیکاپ، شاسی مستقلی دارد و ابعاد آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۵۶۰ میلی‌متر، ۱۸۴۰ میلی‌متر و ۱۸۶۰ میلی‌متر است. همچنین، فاصله محوری آن ۳۴۰۵ میلی‌متر است. از نظر طول، می‌توان آن را بزرگترین پیکاپ موجود در بازار تلقی کرد. درباره وزن آسنا، نسخه توربوشارژ این پیکاپ دارای وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم است. وزن خالص آن نیز ۳۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است و ظرفیت باربری این پیکاپ با در نظر گرفتن وزن سرنشینان ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

منبع Car.ir


نظرات