اعلام نتایج فروش خودروهای وارداتی

21 آذر 14026:00
3 دقیقه


اعلام نتایج فروش خودروهای وارداتی

پنجمین دوره ثبت‌نام خودروهای وارداتی (در قالب ششمین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی) ویژه متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام، در اسفندماه سال گذشته اقدام و نوبت دریافت کرده‌ بودند، از روز دوشنبه هفته گذشته (۱۳ آذر ماه) با عرضه ۱۱ خودروی وارداتی آغاز شد و بدین ترتیب مشتریان می‌توانستند سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

مهلت انتخاب خودر برای متقاضیان، سه روز و تا پایان روز سه‌شنبه (۱۵ آبان ماه) در نظر گرفته شده بود؛ پس از اتمام مهلت ثبت درخواست خودرویی، حال امروز (دوشنبه ۲۰ آذر ماه) نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، شش محصول وارد شده توسط سایپا، پارس‌خودرو، بهمن‌موتور و ماموت‌خودرو که دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و همچنین پنج خودروی وارد شده توسط فرداموتور، مکث‌موتور، راساموتور خاورمیانه و سایپا که دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی است، برای مشتریان عرضه شده بود تا سه اولویت مورد نظر خود (چینش اولویت‌ها، حائز اهمیت) را از میان ۱۱ محصول عرضه شده، انتخاب کنند.

برای مشتریانی که مشمول تخصیص خودرو شده‌اند، مدت زمان پنج روزه واریز وجه خودرو زمان ارسال فراخوان در نظر گرفته شده است؛ عدم واریز وجه حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

خودروها در قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان بایستی حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعیِ اعلام شده توسط شورای رقابت، اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی را عملی کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

همانطور که اشاره شد، نتایج بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بارگذاری شده و ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری در سامانه از نتیجه‌ تخصیص خودروی انتخابی خود مطلع شوند.

گفتنی است، ممکن است همچنان برای برخی مشتریان، هنوز تخصیصی صورت نگرفته باشد که این موضوع در ارتباط با همان اهمیت اولویت‌های انتخابی است.

درحقیقت تخصیص بر اساس ظرفیت موجود برای مشتریانی که خودروی مشخصی را در اولویت اول خود قرار داده‌اند، صورت می‌گیرد؛ سپس در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی می‌شود.

منبع: ایسنا