درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
اگر جرات گفتن این حرفا رو دارین بیارین بزارین صفحه اول سایتتون... نترسین...
من همیشه معتقد بودم درآمد مجموعه واردکننده، مجوز دهنده و فروشنده که بخشیش خصوصیه و بخشیش هم دولتی از درآمد خود خودروساز به ازای هر واحد خودرو بیشتره!!
آخه بالاسری هم حدی داره !!
اگه همه دنیا به فکر اینجور کسب درآمد از ساخت و فروش خودرو بودن مطمئناً هنوز چرخ هم اختراع نشده بود.
دولت نمیخواد وضع خودرو درست بشه. تاکید میکنم "نمیخواد". وقتی خود دولت و یک سری افراد معلوم الحال دارن حسابی سود میبرن بهتره که این اشفته بازار وجود داشته باشه. این حرف و حدیثایی هم که میگن و خط و نشون میکشن همش سیاه بازیه!
با سلام اگر تفاوت سطح درآ مدی مردم ایران رو با کشورهای نمونه که قیمت اتومبیل در آن کشورها درج گردیده مقایسه کنید اونوقت میزان اجحافی که به خریداران ایرانی میشه مشخصتر میشه. تازه بماند همون قیمتها رو هم خریداران اروپایی و آمریکایی با تسهیلات بسیار سهل بانکی پرداخت میکنند در حالی که 99% معاملات ماشین در ایران نقدی میباشد. اضافه کنید به این قیمتهای سرسام آور خدمات پس از فروش بسیار ضعیف که بهیچوجه رضایت مشتری را در بر ندارد. بطور نمونه وارد کننده و فروشنده اصلی ترین برند ژاپنی در ایران شرکت ایرتویا علیرقم دریافت 3% ارزش سیف اتومبیلهای وارداتی شخصی از ارایه خدمات گارانتی به قطعاتی بجز موتور و گیربکس امتناع میکند همچنین علیرقم پرداخت هزینه های گزاف بابت آپشنهای مختلف مانند مکان یاب جی پی اس این سرویس در ایران روی ماشینهای این شرکت فعال نیست و هیچ تلاشی هم بابت راه اندازی آن صورت نمیگیرد.
به نظر من این مشکل زمانی حل میشه که دولت دست از حمایت خودرو سازان داخلی برداره و این مهم امکان پذیر نیست چون خودت دولت هم ذینفعه و خب طبیعتا تنها کسی که در این چرخه داره زیان میبینه مصرف کننده است، پیشنهاد من برای مقابله با این دلالان و بنگاه های اقتصادی بیمار اینه که مصرف کننده ها تقاضاشونو کم کنن تا خود به خود عرضه زیاد شه و قانون اقتصاد اینه زمانی که عرضه زیاد باشه و تقاضا هم کم باشه مطمعنا کاهش قیمت داریم و بالعکس .
فایده این مقاله ها چیه؟ جز اینکه داغ دلمون تازه بشه و حرص بخوریم.
در این معامله چه کسی سود میکند چه کسی زیان؟
دولت و بقیه اشخاص حقیقی و حقوقی !! که به عوارض خود میرسند، وارد کننده سود خود را تمام و کمال می برد، تولید کننده آن طرف به منفعت خود رسیده است. چینی ها از صدقه سر گرانی خودرو های اروپایی و کره ای بازار ایران را با آشغال به اشغال درآورده اند. خودروساز وطنی حاشیه امن خود را همواره دارد و فقط در بازار بی در و پیکر خودرو در ایران، بازنده نهایی مشتری است.
احسنت
خدا میدونه تو مملکت ما وضع خودرو کی میخواد درست بشه
تو آمریکا یه مهندس معمولی با حقوق یکسالش میتونه x4 بخره ولی تو ایران شما حقوقو بگیر 3 تومن 36=3*12 میشه سر سال یه سمند مولتی پلکس خرید این کجاو آن کجا