1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تست درایو لاماری ایما HEV در پیست آزادی

تست درایو لاماری ایما HEV در پیست آزادی

24 بهمن 1402
  • 1

لاماری ایما HEV، نسخه جدید و هیبریدی لاماری ایما است که رونمایی از آن برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 انجام شد. سپس چندی پیش شرکت آرین پارس موتور با برگزاری مراسم رونمایی رسمی، وعده ورود زودهنگام این خودرو به بازار را داد.

03.webp

مدتی پس از رونمایی، صبح روز گذشته برنامه تست درایو این خودرو نیز در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد.

02.webp

معرفی لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV همان نسخه هیبریدی و فیس لیفت لاماری ایما است که از یک موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی و 2 موتور برقی بهره می برد. یکی از این موتورهای برقی نقش موتور رانشی و دیگری نقش ژنراتور را دارد. مجموع توان این موتورها 174 اسب بخار (130 کیلووات) و 300 نیوتن متر گشتاور است. نیروی مورد نیاز موتورهای برقی نیز توسط یک باتری 2 کیلووات ساعتی تامین می شود.

12.webp

برخلاف خودروهای PHEV، لاماری ایما HEV پلاگین شارژر نداشته و شارژ باتری آن تنها توسط موتور بنزینی انجام می شود. انتقال توان موتور به چرخ ها توسط یک گیربکس E-CVT یا همان DHT انجام می شود که گیربکسی مختص به خودروهای هیبریدی است.

19.webp

مصرف سوخت این خودرو تنها صدی 4.7 لیتر است که عددی مناسب برای یک کراس اور محسوب می شود.

20.webp

آشنایی با لاماری ایما HEV در پیست آزادی

لاماری ایما هیبریدی، نسخه فیس لیفت لاماری های بنزینی بوده و طراحی جذاب تر و اسپرت تری نسبت به آن ها دارد. در این فیس لیفت، طراحی دماغه جلوی خودرو تغییراتی داشته و بیننده را به یاد لامبورگینی اوروس می اندازد. در نمای کناری رینگ ها تغییر کرده و در نمای عقب نیز تغییراتی در سپر، دیفیوزر و چراغ ها مشاهده می شود.

11.webp

کابین خودرو نیز تغییراتی ملایم داشته، یک تریم فسفری رنگ به داشبورد و صندلی ها اضافه شده که فضای کابین را جوان پسندانه تر کرده. همچنین طرح ستاره ای روی سقف پانوراما نیز دیگر نکته جالب در طراحی داخلی لاماری هیبریدی است.

16.webp

در تست شتاب کارلانچ موفق شدیم عدد 8.75 ثانیه را برای شتاب 0 تا 100 لاماری ایما HEV با دستگاه درگی ثبت کنیم. البته شایان ذکر است که این عدد با باتری پر بود و با باتری های تقریبا خالی، این عدد به 11 ثانیه افزایش پیدا می کرد.

21.webp

قیمت و زمان عرضه لاماری ایما HEV

براساس اعلام شرکت آرین پارس موتور، نسخه های اولیه لاماری ایما HEV تا پایان سال جاری به صورت وارداتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد. ممکن است بعدا این خودرو در ایران نیز مونتاژ شود.

41.webp

همچنین مسئولان این شرکت اعلام کرده اند که خودروی لاماری ایما X نیز به بازار نخواهد آمد و عرضه آن منتفی شده است!

15.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • محمود محمود (24 بهمن 1402 ساعت 15:08)

    بهتر بود از اول مدل فول بنزینی با آخرین فیس لیفت رو میاوردن .
    الان مدل معمولی هست که امکانات کمی داره و ظاهرش قدیمیه ،
    مدل ایکس بود که فول بود ولی با ظاهر قدیمی و منتفی هم شده ،
    و این مدل هیبرید که کلا لذت رانندگیش کمتر از مدل بنزینیه ،
    باید به جای همه اینا یک مدل کامل بنزینی با ظاهر جدید میاوردن