1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. پتروتکس؛ تولیدکننده مکمل‌های سوخت خودرو

پتروتکس؛ تولیدکننده مکمل‌های سوخت خودرو

25 بهمن 1402
  • 0

در سال های گذشته، خودروهای مجهز به توربو شارژر و حساس به سوخت شامل تعداد محدودی از محصولات آلمانی و برخی دیگر از خودروها نظیر محصولات آلفارومئو، MG و تویوتا GT86 (به علت تراکم بالا) بودند. با این حال در سال های اخیر، ورود بسیار گسترده خودروهای چینی به بازار این جامعه آماری را به کلی تغییر داده و حتی خودروسازان داخلی نیز با استفاده از سیستم توربو روی محصولاتی نظیر دنا و شاهین، خودروهایی حساس به کیفیت سوخت تولید کرده اند.

خودروهای توربوشارژ یا تنفس طبیعی با تراکم بالا احتیاج به سوخت با عدد اکتان بالا برای کارکرد نرم و صحیح دارند. در غیر این صورت، ناک زدن موتور به علت اکتان پایین باعث ایجاد خرابی های زود هنگام و کاهش عمر موتور می شود.

کمبود بنزین سوپر و عرضه بسیار نامنظم آن در کنار حساسیت اکثر خودروهای جدید به بنزین باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای مالکین شده است. در حالی که بنزین سوپر نایاب بوده و خرید اکتان خارجی نیز دردسرهای خاص خود را دارد، شرکت پتروتکس اقدام به تولید انواع اکتان بوستر و مکمل سوخت برای خودروهای توربو، GDi و حساس به سوخت کرده است.

محصولات پتروتکس

پتروتکس محصولاتی متنوع برای خودروهای مختلف دارد؛ اکتان بوستر برای خودروهای با تراکم پایین، اکتان بوستر برای خودرروهای با تراکم بالا و سیستم GDi، اکتان بوستر برای خودروهای لوکس، مکمل سوخت برای خودروهای مسابقه‌ای، اکتان برای موتور سیکلت‌ها، مکمل سوخت برای قایق و جت اسکی، کاهش دهنده آلایندگی خودرو، شوینده مسیر سوخت، انژکتور شور و اسپری تمیز کننده دریچه گاز، محصولاتی هستند که توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه می شوند.

0303303.webp

درباره شرکت پتروتکس

پتروتکس که با نام اصلی طراح سازان اروند شیمی شناخته می شود، یک شرکت دانش بنیان است که در منطقه آزاد اروند در منطقه شمال غربی خلیج فارس در آبادان واقع شده است. شعبه مرکزی شرکت طراح سازان اروند شیمی، در شهر تهران مستقر می باشد. 

شرکت طراح سازان اروند شیمی با هدف توسعه تولید ملی و اشتغال زایی بیشتر، فعالیت خود را در زمینه تولید افزودنی ها، روان کننده ها و مایعات مصرفی خودرو با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و آزمایشگاه های پیشرفته کیفیت سنجی از سال 1393 آغاز نمود. این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات و دانش بالای تیم تولید، پس از گذراندن آزمایشات متعدد، موفق به کسب لیسانس پتروتکس آلمان برای محصولات خود گردید.

در ادامه این برنامه موفقیت آمیز دو مجموعه با عقد تفاهم نامه همکاری در راستای تحقیق، توسعه و تولید محصولات مورد نیاز بازار با کیفیت جهانی به یک توافق جامع رسیدند و این همکاری در راستای اهداف واحد در حال طی مسیر می باشد.

شرکت طراح سازان اروند شیمی با اخذ گواهینامه ISO9001 گامی موثر در زمینه پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت برداشت و همینطور با اخذ گواهینامه ISO14001 نشان داد که به الزامات زیست محیطی، برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن آلاینده ها به محیط اهمیت فراوانی نشان می دهد.

این مجموعه جهت کسب اطمینان بیشتر خریداران عزیز اقدام به اخذ گواهینامه تاییدیه کیفیت محصول از دانشگاه صنعت نفت آبادان نمود. محصولات برند پتروتکس با استفاده از دستگاه IROX2000 و MINIVAP VPSH در آزمایشگاه دانشگاه صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفتند و با افتخار توانستند تاییدیه این مرکز مهم را به دست آورند.

منبع Car.ir


نظرات