1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. افزایش قیمت چشمگیر تیگارد X35 در بازار آزاد

افزایش قیمت چشمگیر تیگارد X35 در بازار آزاد

7 اسفند 1402
  • 0

در بازار خودروی ایران، تقریبا تمام خودروها در بازار آزاد قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه دارند که علت آن به تقاضای زیاد در بازار و عرضه محدود و قطره چکانی شرکت های خودروسازی باز می گردد. با این حال، برخی خودروها از این قاعده پیروی نمی‌کنند و به دلایل مختلف، قیمت بازار آزاد پایین تری نسبت به قیمت کارخانه دارند.

تیگارد X35، محصول سانیار موتور و KMC T8، دو محصول چینی هستند که در بازار این شرایط را دارند. با این حال، دلایل بوجود آمدن این شرایط برای این دو خودرو کاملا متفاوت است.

کی ام سی T8 خودرویی بسیار محبوب و پرفروش در بازار ایران است و برخلاف بسیاری از مونتاژی ها، خرید آن احتیاجی به ماندن در صف و التماس نمایندگی های فروش برای ثبت نام نیز ندارد. این خودرو سابقا قیمت کارخانه ای مناسبی داشت اما کرمان موتور ناگهان تصمیم به افزایش قیمت T8 گرفت. در ادامه اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تغییر چندانی نکرد که دلیل آن فراوانی مناسب این خودرو بود.

تیگارد X35 اما داستان متفاوتی دارد؛ این خودرو توسط شرکت سانیار موتور پارسیان مونتاژ می شود که شرکتی نسبتا نوپا است. ناشناخته بودن شرکت عرضه کننده و برند تیگارد منجر به عدم استقبال بازار از این خودرو شده بود. با این حال، در روزهای گذشته قیمت تیگارد X35 افزایشی چشمگیر در بازار داشته و هم اکنون به بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است.

احتمالا نوسانات قیمت ارز را می توان اصلی  ترین دلیل این افزایش قیمت دانست؛ با این حال دلایل دیگری نیز وجود دارند. تیگارد X35 تاکنون کراس اوری کمتر شناخته شده در بازار ایران بوده، اما به نظر می رسد که مدتی است متقاضیان این خودرو را به عنوان گزینه ای ارزشمند در بازه قیمتی خود یافته اند و همچنین با افزایش عرضه این خودرو در بازار، مخاطبان با بررسی بیشتر این خودرو بیش از پیش پی به کیفیت قابل قبول آن برده اند.

حمایت گروه صنعتی ماموت از تیگارد موتور را می توان دلیلی بزرگ برای دلگرمی مشتریان دانست، با ورود ماموت به سهامداران تیگارد موتور، اکنون می توان این شرکت را به عنوان مجموعه ای با پشتوانه قوی شناخت. افزایش شبکه نمایندگی ها، تداوم تولید و کمپین های تبلیغاتی گسترده نیز دلایل دیگری هستند که باعث شده اند این کراس اور چینی در بازار ایران تبدیل به گزینه ای ارزشمد تر از گذشته شود.



نظرات