1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فروش اقساطی جدید فردا موتور؛ تعهدات معوق تمام شد؟

فروش اقساطی جدید فردا موتور؛ تعهدات معوق تمام شد؟

فروش اقساطی جدید فردا موتور با وجود تعهدات معوق
3 تیر 1403
  • 8

بنابر اعلام فردا موتور، این شرکت قصد دارد به زودی دور جدید فروش اقساطی محصولات خود را آغاز کند..

نکته نگران‌کننده اما، تاخیر طولانی مدت و مداوم این شرکت در تحویل محصولات خود به مشتریان است و مشخص نیست با وجود تعداد بالای تعهدات معوق فردا موتور، این شرکت چطور قصد عرضه اقساطی مجدد خودروهای خود به بازار را دارد؟

فردا موتور در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده قصد دارد تمامی محصولات خود را با قیمت قطعی به صورت اقساطی عرضه کند و ثبت نام خودروها نیز از طریق نمامیدگی‌های شرکت انجام خواهد شد.

این شرکت در این اطلاعیه اشاره ای به جزئیات برنامه فروش نکرده و مشخص نیست با وجود تجارب نا‌امید کننده خریداران قبلی، فردا موتور در طرح جدید چه موعد تحویلی وعده خواهد داد.

با این حال این شرکت وعده داده قصد دارد تیراژ تولید را در سال جاری افرایش داده و اینبار تعداد محصولات بیشتری را به صورت اقساطی عرضه کند.

photo_2024-06-23_12-26-11.jpg
 
باید به این نکته اشاره کنیم که خودروسازی فردا سال گذشته را نیز با افزایش ۳۵ درصدی تولید به پایان رساند، اما با این حال همچنان بسیاری از مخاطبان Car.ir از ادامه تاخیر در تحویل خودروهای خود خبر داده و بنظر می رسد با وجود این افزایش تولید همچنان بسیاری از خریداران محصولات فردا موتور در انتظار خودروی خود مانده اند!

همانطور که گفته شد، در بند آخر اطلاعیه فردا موتور در مورد دور جدید فروش اقساطی این شرکت به این نکته اشاره شده که در طرح فروش پیش رو، قرار است حجم بالایی از محصولات به فروش برسند و ظرفیت عرضه از فروش های قبلی بیشتر خواهد بود! حال سوال اینجاست در حالی که بسیاری از خریداران خودرویی مثل فردا SX5 در حال حاضر با تاخیر چندین ماهه در تحویل خودروی خود مواجهند، این شرکت چرا قصد دارد با عرضه گسترده تر از گذشته تعداد تعهدات خود را افرایش دهد؟

این در حالیست که از روزهای پایانی سال گذشته روند تخصیص ارز به خودروسازان دچار تلاطم های بسیار شده و این روزها اکثریت خودروسازان کشور از تاثیر منفی عدم تخصیص ارز بر روند تولید و کاهش تیراژ سخن می گویند.

سوالی که بوجود می آید این است؛ آیا بابت ایجاد بی رویه تعهدات معوق بیش از پیش و خدشه به اعتماد مشتریان و ایجاد زیان برای وی، نگرانی نزد مدیران فردا موتور وجود ندارد؟ 

منبع Car.ir


نظرات

  • صیاحی صیاحی (5 تیر 1403 ساعت 14:04)

    سلام
    از آذر ۱۴۰۲ ثبت نام کردم ، نصف پول رو ازمن گرفتن قرار بود ۱۲۰ روز کاری بمن تحویل بدهند ، اما متاسفانه ۲ ماه گذشته خبری از شرکت نشد . نمایندگی اهواز هم که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد در واقع تعطیله..
    نمیدونم چکار کنم ، خواهشن یکی جواب بده

    بد قولی شرکت،

  • علی علی (5 تیر 1403 ساعت 11:37)

    درسامانه یکپارچه هم بدقولی کرد منتها برعکس..موعود تحویل من پاییز 1403بود آذر 1402 تماس گرفتن که یه هفته فرصت دارین پول رو واریز کنید...هیچ نظارتی هم بر عملکرد نیست.

  • مینا مینا (5 تیر 1403 ساعت 09:55)

    دوره دوم هم که ثبت نام وکالتی ها با تحویل قطعی بود و حساب ها رو مردم وکالتی کردند هرکس فردا موتور رو انتخاب کرد هیچی عایدش نشد توی قرعه کشی مسخره شون.
    اگر می دونستیم توی زیر پله و توی زیر زمین خونشون دارند ماشین تولید میکنند و با این حجم کم صد تومن پول بی زبون رو به امید فردا موتور وکالتی نمی‌کردیم که هیچی ماشین نداشته باشیم.

  • Arash Arash (4 تیر 1403 ساعت 09:18)

    با سلام احترام
    کاملا متن قابل قبول و منطقی می باشد.
    من خودم فردا ۵۱۱ ثبت نام و پول واریز کردم و چک ها رو هم تحویل دادم. علیرغم اینکه موعد چک اول رسیده هنوز ماشینم تحویل ندادن چطوری میخوان برنامه فروش جدید بزارن یکی باید جلوی این کارای مدیران فردا موتور رو بگیره تا مردم به دامشون نیفتند.. با تشکر

  • رضا ملکی رضا ملکی (3 تیر 1403 ساعت 23:04)

    الان افرادی هستن که 16 تا 17 ماه شده خودرو شان رو فرداموتور تحویل داده فقط مرتب ثبت نام مکنه مشخص نیست انگیزش چی هست

  • علی علی (3 تیر 1403 ساعت 23:01)

    افتضاح افتضاح برج ۷ پارسال sx5 ثبت نام کردم تا حالا فقط حرص و جوش کسی ام جوابگو نیست میگن دست ما نیست دست دولته ...خودشون و کنار کشیدن کسی ام جوابگو نیست

  • فیروز فیروز (3 تیر 1403 ساعت 18:08)

    چراتعزیرات یا نهاد ناظری بر تعهدات دروغ فردا موتورز نظارت نمیکند

  • حسین حسین (3 تیر 1403 ساعت 15:04)

    بدترین شرکت خودروسازی در عمل به تعهدات همین فردا موتور میباشد، بدبختی هم اینه که محصولات برند و با کیفیت چین را عرضه میکنه که به این راحتی نمیشه ازش گذشت(ام جی، چانگان،جیلی،دانگ فنگ)