1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. افزایش قیمت لاماری ایما + توضیحات مهم برای خریداران

افزایش قیمت لاماری ایما + توضیحات مهم برای خریداران

14 مرداد 1403
  • 0

شرکت آرین پارس موتور با ارسال دعوتنامه تکمیل وجه به خریداران لاماری ایما، قیمت جدید این خودرو را اعلام کرد.

براساس این دعوتنامه، قیمت جدید لاماری ایما 1.673.000.000 تومان اعلام شده است.

قیمت قبلی لاماری ایما 1.431.000.000 تومان بود که از سال گذشته افزایش پیدا نکرده بود، در بخشنامه جدید، این خودرو افزایش قیمت 242 میلیون تومانی معادل 17 درصد داشته است.

آرین موتور در اطلاعیه جدید خود ضمن اشاره به عدم افزایش قیمت محصول لاماری ایما طی یک سال گذشته بر خلاف برخی رقبا، افزایش دیون دولتی و هزینه های جانبی را عامل این افزایش قیمت دانسته و اعلام کرده این افزایش قیمت، مطابق روال قانونی توسط ستاد تنظيم بازار محاسبه و از سوي سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان به وزارت صمت اعلام شده است؛ اما با توجه به تغییرات دولت هنوز ابلاغ نشده است.

از اسفند 1402 تاکنون، شاهد افزایش قیمت بسیاری از خودروهای مونتاژی بوده ایم. منشأ این افزایش قیمت علاوه بر عوامل هزینه ه­ایی مانند بالا رفتن قیمت قطعات تولید شده در داخل و افزایش حقوق و دستمزدها، عمدتاً به افزایش سهم دیون دولتی بر می گردد. به طور عمده، این افزایش حاصل بالا رفتن تعرفه واردات قطعات منفصله تولید خودروها از 20% به 32% در سال 1403، افزایش مالیات ارزش افزوده به 10%، و افزایش تقریباً 6 برابری اسقاط خودروی فرسوده به ازای هر دستگاه خودروی تولیدی است. برخی خودروسازان از پایان سال گذشته در یک یا دو مرحله این افزایش در هزینه ها و دیون دولتی را در قیمت های خود اعمال کرده اند. آخرین تغییر قیمت خودروی لاماری آرین پارس موتور اما تیرماه سال گذشته بوده و به نظر می رسد این افزایش در هزینه ها و دیون دولتی تأثیر خود را بالاخره روی این محصول نیز گذاشته است.

در روال قانونی، آرین پارس موتور باید دعوتنامه تکمیل وجه را پس از ابلاغ رسمی قیمت از سوی وزارت صمت صادر کند. با این حال، این شرکت تصمیم گرفته تا برای عدم تاخیر در تحویل خودروها و با توجه به نزدیک شدن به موعد تحویل، دعوتنامه ها را هم اکنون و به ترتیب اولویت صادر کند. متقضیان نیز می توانند طی 15 روز از زمان صدور دعوتنامه با قیمت جدید تکمیل وجه کنند؛ اما در نهایت ملاک نهایی، قیمت تایید شده توسط وزارت صمن خواهد بود؛ همچنین خریداران این امکان را دارند تا زمان رسمی شدن قیمت از تکمیل وجه خودداری کنند، البته در این صورت اولویت تحویل خودروها با خریدارانی خواهد بود که در زمان زودتری اقدام به تکمیل وجه کرده اند.

b l  (2) copy 22.webp

 

منبع Car.ir


نظرات