1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بیجینگ X7 در راه بازار؛ جایگزینی برای تیارا

بیجینگ X7 در راه بازار؛ جایگزینی برای تیارا

بیجینگ X7 در راه بازار؛ محصول جدید دیار خودرو
3 شهریور 1403
  • 0

اواخر سال 1402 بود که  شرکت مکث موتور، یکی از زیرمجموعه های  گروه صنعتی ماموت در نمایشگاه خودرو تهران 1402 اقدام به رونمایی از محصولی با نام تیارا پرایم کرد. خودرویی که قرار بود به عنوان جانشین مکث تیارا، برای رقابت با محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ وارد بازار ایران شود. با این حال تا مدت ها خبری از این محصول نشد.

31.webp

تیارا پرایم اما هم اکنون با نام اصلی خود یعنی بیجینگ X7 در آستانه ورود به بازار قرار گرفته است. بنظر می رسد که احتمال دارد  این محصول توسط شرکت دیار خودرو، دیگر زیرمجموعه گروه صنعتی ماموت به بازار عرضه شود.

02.webp

معرفی بیجینگ X7

بیجینگ X7 یک کراس اور سایز متوسط از شرکت خودروسازی چینی بایک است که برای نخستین بار در سال 2020 به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو در سال 2023 یک فیس لیفت دریافت کرد و هم اکنون جدیدترین نسخه آن در آستانه عرضه به بازار ایران قرار دارد.

78.webp

مشخصات فنی بیجینگ X7

بایک بیجینگ X7 از یک موتور 1.5 لیتری توربو GDi بهره می برد که توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این خودرو از طریق یک گیربکس  7 دنده دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودرو در تست کارلانچ Car.ir، عدد 10.68 ثانیه بدست آمده است.

این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو، مولتی لینک در عقب و ترمزهای دیسکی در هر دو محور استفاده می کند.

66.webp

نگاهی به امکانات بیجینگ X7

شرکت بایک برای کراس اور جدید خود امکانات رفاهی و ایمنی متعددی را در نظر گرفته است؛ 6 ایربگ، سیستم کنترل پایداری، ترمز خودکار اضطراری، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، صندلی های جلو برقی با گرمکن، سردکن، ماساژور و مموری، سقف پانوراما، درب صندوق برقی، دستگیره درب های مخفی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای و سیستم اتوپارک از جمله امکانات جذاب این خودروی جدید بازار ایران هستند.

27.webp

بیجینگ X7 در مقابل رقبا

بایک بیجینگ X7 یا همان تیارا پرایم با ورود به بازار ایران وارد رقابت با محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو از برند فونیکس و فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور می شود. تیارا پرایم را می توان محصولی نسبتا مدرن تر دانست که برند معتبرتری در بازار چین دارد. این خودرو از نظر فضای کابین و صندوق و برخی امکانات رفاهی نیز برتری هایی نسبت به رقبای خود دارد. با این حال، رقبای محصول جدید ماموت از نظر قوای فنی عملکرد بهتری دارند و شبکه خدمات پس از فروش آن ها نیز شناخته شده تر و گسترده تر است.

42.webp

منبع Car.ir


نظرات