کالیبراسیون محصولات شتابران خودرو، بر اساس شرایط جوی و کیفیت سوخت ایران

30 مهر 140315:30
3 دقیقه


شرکت شتابران خودرو در راستای اطمینان از عملکرد بهینه و مناسب خودروها با توجه به شرایط جغرافیایی و کیفیت سوخت در کشور، فرآیند تست و کالیبراسیون (تطابق) خودروهای تانک 300 و مکسوس استار اچ را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات پیش از عرضه، در دستور کار قرار داده است.

4.webp

همان طور که پیش‌تر در خبرها گفته شده بود، فرآیند تست ، بررسی و کالیبراسیون خودروهای شتابران خودرو از چند ماه گذشته توسط تیمی متشکل از واحدهای مهندسی و تیونینگ این شرکت و همچنین تیم تحقیق و توسعه شرکت‌های مادر آغاز شده است؛ بدین ترتیب خودروهای تانک 300 و مکسوس Star H با مناسب‌ترین کالیبراسیون، از نظر تطبیق و سازگاری با شرایط جوی و کیفیت سوخت در ایران، به بازار عرضه خواهند شد.

3.webp

طبق اعلام واحد مهندسی شتابران خودرو، با توجه به شرایط کیفیت سوخت ، تنوع آب و هوایی و شرایط جاده‌ای در ایران، خودروهای مکسوس استار اچ و تانک 300 تاکنون حدود 25 هزار کیلومتر در شهرها و نواحی مختلف ایران از جمله کلیه شهرهای گرمسیر جنوبی، جاده‌های کوهستانی و مسیرهای صعب العبور مورد تست و بررسی قرار گرفته‌اند. در این راستا همکاری مناسبی با تیم فنی شرکت سازنده خودرو و آزمایشگاه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تطابق با عدد اکتان سوخت کشور صورت گرفته است. بدین ترتیب، تلاش شده است که با توجه به تجربیات بدست آمده از رانندگی و سوخت‌گیری در مناطق مختلف کشور و همچنین آنالیز داده‌های دریافتی از موتور، کالیبراسیون خودروها به نحوی انجام شود که خودرو در شرایط کاملا بهینه در محدوده عملکردی ایمن قرار گیرد، به طوریکه ضمن ایجاد تعادل بین بازده خروجی، سطح آلایندگی، مصرف سوخت و طول عمر موتور، یک کالیبراسیون استاندارد، با توجه به شرایط کاری خودرو ارائه شود.

1.webp

لازم به ذکر است که در طول این تست‌ها، خودرو مکسوس در هر دو حالت تمام بار (با 600 کیلوگرم بار) و بدون بار، مورد بررسی قرار گرفته و شاخص‌های عملکرد هر دو خودرو در دماهای بالای 45 درجه سانتی گراد و تحت فشار و سرعت‌های بالا نیز ارزیابی شده است.

b l  (2) copy.webp

بنابراین تغییر در برنامه کنترل یونیت موتور (ECU) و کنترل یونیت گیربکس (TCU) خودروهای شتابران خودرو طی فرآیند کالیبراسیون، بر اساس دستورالعمل‌های استاندارد فنی و در جهت افزایش طول عمر قطعات و البته بهینه‌سازی در جهت رسیدن به بالاترین راندمان خودرو انجام شده و با این حساب، مشتریان عزیز می‌توانند با آسودگی خاطر در سراسر ایران از رانندگی با خودروهای این شرکت لذت ببرند. توصیه شرکت شتابران خودرو به مشتریان محترم این است که با توجه به کالیبراسیون مناسب و استاندارد این خودروها، از انجام هرگونه ریمپ غیراصولی (تغییرات و دستکاری برنامه کنترل یونیت موتور)، اکیدا خودداری فرمایند.

منبع: Car.ir