راهی بجز واردات خودرو نمانده است

1 آبان 140310:05
2 دقیقه


یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار خودرو گفت: وضعیت امروز بازار خودرو ناشی از این است که از یک‌سو برای خودروهای داخلی قیمت دستوری تعیین کرده‌‌‌ایم و از سوی دیگر اجازه واردات خودرو را آن‌طور که موجب سامان‌دهی بازار شود، نمی‌‌‌دهیم.

b l  (2) copy.webp

سیدجلیل میرمحمدی، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه خودروهای کارکرده خارجی در‌ شأن مردم ایران نیست، گفت: سوال ما این است که آیا خودروهای داخلی که با چند برابر قیمت و با حداقل مولفه‌‌‌های امنیتی به مردم فروخته می‌شود، واقعا در ‌شأن ملت ایران است یا خیر.

وی افزود: متاسفانه سوءمدیریت مسوولان و چالش تامین ارز موردنیاز برای واردات خودرو موجب شده است تا مسوولان دولتی اقدام به فرار به جلو در حوزه واردات خودرو کنند. عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: اگر می‌‌‌خواهیم کیفیت تولیدات داخلی بالا برود و قیمت‌ها تعدیل شود و رضایتمندی مردم را در بر داشته باشد، راهی جز واردات خودرو نداریم.

البته می‌‌‌توان با گذاشتن تعرفه بر روی خودروهای وارداتی، بهانه را از خودروسازان و قطعه‌‌‌سازان داخلی که هر زمان از واردات خودرو صحبت می‌شود، بحث تعدیل نیروی انسانی را مطرح می‌کنند، گرفت.

منبع: تسنیم