با شروع سال جدید میلادی، بسیاری از خودروهای مدل 2025 راهی بازار شدهاند، همچنین تعدادی از مدلهای شناخته شده که شامل چندین گروه خودرو، پیکاپ و شاسی بلند هستند به تاریخ خواهند پیوست.
جگوار، بهعنوان بخشی از برنامه تحول به سمت الکتریکیسازی، تصمیم گرفته تا خط تولید کنونی خود را متوقف کند.
نیسان نیز با رویکردی جدید، تولید خودروهای کمفروش خود را پایان میدهد. در همین حال، مازراتی نیز با خداحافظی از برخی مدلهای لوکس قدیمی، مسیر تازهای در پیش گرفته است.
اما در میان این تغییرات، برخی مدلها نیز جایگاه ویژهای در دل علاقهمندان داشتهاند. نیسان GT-R، خودرویی نمادین و افسانهای، به پایان خط تولید خود نزدیک میشود. رم نیز تصمیم به کنار گذاشتن مدل TRX گرفته است و بوگاتی شیرون با هدف باز کردن راه برای مدل جدید Tourbillon، به تاریخ میپیوندد.
آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو
آلفارومئو تولید جولیا کوادریفوگلیو با موتور احتراقی را پس از سال 2024 متوقف میکند، اما لری دومینیک، رئیس آمریکای شمالی این برند میگوید آلفارومئو میتواند در چند سال آینده با یک خودروی پرفورمنس الکتریکی یا هیبریدی بازگردد. بنابراین سدان با عملکرد بالای آلفارومئو فعلا به پایان تولید میرسد.
آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو
شاسی بلند قدرتمندی که قرار است به پایان تولید برسد. آلفا همچنین تولید Stelvio Quadrifoglio را متوقف میکند. این SUV با قدرت 505 اسب بخار برای سال 2025 باقی نخواهد ماند زیرا این شرکت می خواهد موتورهای احتراق داخلی را برای جایگزینی با باتری و برق کنار بگذارد.
آئودی A5 کوپه
دو قربانی دیگر خط تولید
آئودی A5 کوپه و A5 Cabrio هستند. سدان جدید A5 تنها مدل A5 خواهد بود که اواخر سال جاری به فروش میرسد و مدلهای دو در و کابریولت را که از زمان عرضه اولین مدل در ایالات متحده در سال 2007 وجود داشتند کنار میگذارد. A5 کابریو همچنین آخرین کانورتیبل باقی مانده در خط تولید آئودی بود. بنابراین باید با این دو مدل نیز خداحافظی کرد.
بی ام و X3M
بی ام و رسما مرگ X3M را تایید نکرده، اما زمزمههایی به گوش میرسد. X3 جدید احتمالاً مدل M عملکرد محور را تولید نخواهد کرد. بامو در مقابل روی شاسیبلند عملکرد بالای بعدی خود که iX3 M تمام الکتریکی خواهد بود، تمرکز میکند. در سال 2022 گزارشی منتشر شد که نشان میداد X3 با عملکرد بالای بعدی الکتریکی است.
بوگاتی شیرون
ورود Tourbillon جدید پایان خط برای
بوگاتی شیرون محبوب را رقم میزند. این هایپرکار هشت سال تمام فروش بسیار موفقی داشت که دهها بار تکرار شد و حداقل برای مدت کوتاهی رکورد سرعت حداکثر 486 کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند. ما دلتنگ پیشرانه 16 سیلندر آن خواهیم شد.
شورولت کامارو
سال گذشته شورولت کامارو چهار سیلندر را کنار گذاشت. برای سال 2025، کل نام کامارو به سمت پایان میرود. آخرین مدل نسل ششم در دسامبر سال 2023 تولید شد و یک ZL1 1LE با گیربکس دستی و 650 اسب بخار قدرت بود اما احتمالاً هنوز هم میتوانید یک مدل جدید 2024 را در نمایندگی پیدا کنید.
شورولت مالیبو
احتمالاً نمیدانستید که Chevy هنوز در حال ساخت Malibu در سال 2024 است. اما نهمین نسخه از این سدان قدیمی آخرین نسخه است که به طور رسمی در نوامبر به تولید خود پایان میدهد تا راه را برای یک بولت جدید باز کند. مالیبو کنونی نزدیک به نه سال است که در ایالات متحده ماندگار شد.
فراری 812 GTS
معمولاً
فراریها برای مدت طولانی در خط تولید سوپراسپرتسازان ایتالیایی نمیمانند. 812 GTS تولید را در سال 2017 آغاز کرد و در سه ماهه دوم سال 2024 رسماً از خط تولید خارج شد. این اساساً یک آپدیت برای یک اتومبیل برند مارانلویی است.
خودرویی افسانهای با قدرت بالا و طراحی جذاب.
فراری روما کوپه
اگر 270000 دلار پول برای خرید یک فراری رما جدید دارید، دست به کار شوید. شما به سادگی باید به نوع Drop-top Spider رضایت دهید. فراری کوپه روما را در سه ماهه دوم سال 2024 در کنار 812 GTS کنار میگذارد، اما همچنان روما اسپایدر را عرضه خواهد کرد تا زمانی که در نهایت تولید آن نیز متوقف شود.
فراری SF90
با آمدن هایپرکار جدید F80، مدل SF90 سابق کنار گذاشته خواهد شد. فراری به تولید هایپرکار هیبریدی در سه ماهه دوم سال 2024 در کنار 812 GTS و روما کوپه پایان داد. هر چند تولید SF90 XX هاردکورتر فعلا ادامه دارد تا زمانی که این برند ایتالیایی تصمیم به کنار گذاشتن آن بگیرد.
فیسکر Ocean
فیسکر سال پرفراز و نشیبی داشت. اما پس از چندین بار تلاش برای نجات برند، این شرکت در ژوئن گذشته رسماً اعلام ورشکستگی کرد. به طور طبیعی، این بدان معناست که مدل Ocean فیسکر با آن از بین رفته است. این شاسی بلند الکتریکی احتمالاً تا سال 2025 زنده نخواهد ماند، اما اگر بتوانید سهام 2023 را پیدا کنید، شرکت مدل پایه Ocean را با قیمت کمتر از 25000 دلار ارائه میدهد.