رونمایی از کامیونت ۱۲ تن جدید آرین دیزل

5 اسفند 140318:30
11 دقیقه


شب گذشته شرکت آرین دیزل طی مراسمی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول از جدیدترین محصول خود، کامیونت ۱۲ تن رونمایی کرد. این رویداد با حضور مدیران ارشد آرین دیزل، مشتریان، نمایندگان رسانه‌ها و شرکای تجاری خارجی برگزار شد. پیش از آغاز مراسم، نشست پرسش و پاسخی با حضور ناصر فتوره‌چیان مدیر بازاریابی، سعید محمودی مدیرعامل، ابراهیم پرویزی مدیر فروش و محمد امین رضوان‌خان مدیر پس از فروش برگزار شد که در آن، مدیران آرین دیزل به بعضی سوالات رسانه‌ها پاسخ دادند.

11.webp

برنامه تولید و فروش کامیونت جدید

پیش از آغاز مراسم، نشست پرسش و پاسخی با حضور مدیران ارشد آرین دیزل برگزار شد. در این جلسه، مدیران شرکت از برنامه تولید ۱۵۰۰ دستگاهی این کامیونت در سال آینده خبر دادند. همچنین اعلام شد که شرایط فروش این محصول متنوع خواهد بود و در صورت همکاری با لیزینگ‌ها، فروش اقساطی نیز ارائه می‌شود. آرین دیزل همچنین آمادگی خود را برای مشارکت در طرح نوسازی ناوگان، در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت و بانک‌ها، اعلام کرد. سپس مدیران آرین دیزل اعلام کردند که محصولات کار تجاری آرین به دو بخش تقسیم شده‌اند؛ محصولات جک توسط آرین دیزل عرضه می‌شوند و کامیون‌های شکمن تحت نظر یک شرکت دیگر که به زودی معرفی خواهد شد، ارائه خواهند شد.

3.webp

مراسم با اجرای حمید محمدی آغاز شد و در حضور مدیران گروه آرین، نمایندگان شرکت، شرکای تجاری خارجی، برخی مشتریان و اصحاب رسانه، جزئیات برنامه اعلام و خوش‌آمدگویی به مهمانان صورت گرفت.

4.webp

ویژگی‌های کامیونت ۱۲ تن آرین دیزل

سعید محمودی، مدیرعامل آرین دیزل، در مراسم رونمایی از کامیونت ۱۲ تن این شرکت اعلام کرد که این خودرو بالاترین ظرفیت بار را در بین محصولات جک عرضه‌شده توسط آرین دیزل دارد. این کامیونت با همکاری جک برای بازار ایران توسعه یافته و در طراحی آن، استانداردهای کیفی و فنی موردنظر آرین دیزل رعایت شده است که باعث طولانی‌شدن فرآیند معرفی آن شده است. وی همچنین از سهم ۲۳ درصدی آرین دیزل از بازار کامیونت‌های کشور خبر داد و افزود که کامیونت ۱۲ تن برای پر کردن خلأ موجود بین مدل‌های ۹ تن و ۱۸ تن وارد بازار شده است. تا پیش از این، مشتریان انتخابی میان این دو دسته نداشتند و این کامیونت قادر است بسیاری از نیازهای حمل‌ونقل را برآورده کند. از جمله کاربردهای این کامیونت می‌توان به حمل فرآورده‌های لبنی، گوشتی، یونولیت، کالاهای حجیم سبک و حتی اتوبارهای شهری اشاره کرد.

14.webp

معرفی شرکت جک و پیشینه آن

پس از آن، محمودی به معرفی شرکت جک پرداخت و اشاره کرد که این کمپانی با قدمتی ۶۰ ساله در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده و در سال ۱۹۶۸ نخستین خودروی خود را که یک کامیونت بود، تولید کرد. جک تا سال ۲۰۰۸ وارد حوزه تولید خودروهای سواری نشد، اما امروزه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در سال تولید دارد. در چین، این برند بیشتر به تولید کامیونت و خودروهای تجاری شناخته می‌شود تا خودروهای سواری و محصولات خود را به ۳۰ کشور صادر کرده و با شرکت‌های معتبر جهانی همکاری دارد. ویژگی متمایز جک در ایران، حمایت مستمر از شرکای تجاری‌اش است که باعث شده محصولاتش همواره در داخل کشور تولید شده و خدمات پس از فروش آن‌ها نیز بدون وقفه ادامه داشته باشد.

8.webp

ایشان تأکید کرد که این شرکت با بررسی نیازهای بازار و استراتژی عرضه محصولات باکیفیت، سبد خود را گسترش داده و به همین دلیل، تصمیم به تولید و عرضه کامیونت ۱۲ تن گرفته است.

تأکید بر نیاز بازار و مزیت اقتصادی کامیونت ۱۲ تن

مدیرعامل آرین دیزل در ادامه درباره دلیل عرضه کامیونت ۱۲ تن توضیح داد و گفت که این محصول بر اساس نیازهای صنعت حمل‌ونقل کشور توسعه یافته است. تاکنون چنین کامیونتی در بازار ایران وجود نداشت، اما با تغییر سلیقه و نیاز مصرف‌کنندگان، لزوم عرضه آن احساس شد. از سوی دیگر، این کامیونت به‌لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است. تا پیش از این، گزینه‌های موجود در بازار شامل کامیونت ۹ تن بود که ظرفیت کافی برای بسیاری از بارها نداشت و کامیون ۱۸ تن که برای برخی کاربری‌ها هزینه‌های اضافی ایجاد می‌کرد. از این رو، آرین دیزل با عرضه مدل ۱۲ تن، قصد دارد این خلأ را در بازار پر کند.

12.webp

پس از او، مدیر خدمات پس از فروش شرکت درباره وضعیت تأمین قطعات صحبت کرد و اعلام نمود که نرخ تأمین قطعات در آرین دیزل به ۹۸ درصد رسیده است، به این معنا که از هر ۱۰۰ قطعه درخواستی، ۹۸ مورد به‌صورت فوری در نمایندگی‌ها تأمین می‌شود که یک آمار چشمگیر محسوب می‌شود. او همچنین به شاخص MOS اشاره کرد و گفت که این عدد در حال حاضر ۱۸ است، یعنی با موجودی فعلی قطعات در انبار، شرکت می‌تواند تا ۱۸ ماه بدون نیاز به خرید قطعات جدید، نیاز شبکه خدمات را تأمین کند.9.webp

علاوه بر این، آرین دیزل در جهت توسعه و استانداردسازی خدمات پس از فروش خود، پنج نمایندگی جدید اضافه کرده و مجموع نمایندگی‌های فعالش به ۳۰ مرکز رسیده است. همچنین، واحد امداد این شرکت به تجهیزات جدیدی مجهز شده است. طی ماه‌های اخیر، نمایندگان شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات آرین دیزل، از جمله جک، کامینز و فست به ایران سفر کرده‌اند تا از نزدیک بر روند همکاری نظارت کنند. در نهایت، مدیر خدمات پس از فروش تأکید کرد که آرین دیزل از همان روز رونمایی محصول جدید، آمادگی ارائه خدمات پس از فروش را به بهترین شکل ممکن دارد.

13.webp

مشخصات فنی و امکانات کامیونت ۱۲ تن آرین دیزل

در ادامه، ناصر فتوره‌چیان، مدیر بازاریابی آرین دیزل، مشخصات فنی کامیونت جدید را معرفی کرد. وزن خالص این کامیونت کمتر از ۵ تن است و پس از انجام کاربری‌سازی، وزن آن به حدود ۷ تن می‌رسد. ظرفیت حمل بار آن نیز بین ۴ تا ۵ تن اعلام شده است. این مدل از یک شاسی ۶۲۰۰ میلی‌متری بهره می‌برد که به آن "شاسی طلایی" می‌گویند. این شاسی علاوه بر ایجاد بیشترین فضای بار، به گونه‌ای طراحی شده که باعث کاهش پایداری خودرو نشود.

6.webp

ایشان فرمود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کامیونت، بهره‌گیری از موتور شش سیلندر توربوشارژ دیزل است که برای نخستین‌بار در این کلاس در ایران عرضه می‌شود. این موتور ۴.۵ لیتری ساخت کامینز، توانایی تولید ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس نیز ساخت شرکت FAST بوده و از نوع AMT است که در واقع یک گیربکس اتوماتیک‌ شده با تکنولوژی جدید محسوب می‌شود. این گیربکس که تعویض دنده را به‌صورت پنوماتیکی انجام می‌دهد، دارای هشت دنده جلو و دو دنده عقب است. به گفته مدیر بازاریابی، این گیربکس هوشمند به کاهش خطای انسانی کمک کرده و با قابلیت‌هایی مانند تیپ‌ترونیک و حالت دنده سنگین، ایمنی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند.

7.webp

در ادامه مدیر بازاریابی آرین دیزل گفت: از جمله امکانات این کامیونت می‌توان به رادار خطی، ترمز اضطراری، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل، سیستم اتوهُلد و ترمز پارک برقی اشاره کرد. همچنین، این خودرو دارای دو حالت رانندگی پاور و اکو بوده و به بخاری درجا نیز مجهز شده است.

تمرکز بر خدمات پس از فروش

سپس محمدامین رضوان‌خان، مدیر پس از فروش آرین دیزل مدیر خدمات پس از فروش شرکت درباره وضعیت تأمین قطعات صحبت کرد و اعلام نمود که نرخ تأمین قطعات در آرین دیزل به ۹۸ درصد رسیده است، به این معنا که از هر ۱۰۰ قطعه درخواستی، ۹۸ مورد به‌صورت فوری در نمایندگی‌ها تأمین می‌شود که یک آمار چشمگیر محسوب می‌شود. او همچنین به شاخص MOS اشاره کرد و گفت که این عدد در حال حاضر ۱۸ است، یعنی با موجودی فعلی قطعات در انبار، شرکت می‌تواند تا ۱۸ ماه بدون نیاز به خرید قطعات جدید، نیاز شبکه خدمات را تأمین کند.

2.webp

علاوه بر این، آرین دیزل در جهت توسعه و استانداردسازی خدمات پس از فروش خود، پنج نمایندگی جدید اضافه کرده و مجموع نمایندگی‌های فعالش به ۳۰ مرکز رسیده است. همچنین، واحد امداد این شرکت به تجهیزات جدیدی مجهز شده است. طی ماه‌های اخیر، نمایندگان شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات آرین دیزل، از جمله جک، کامینز و فست به ایران سفر کرده‌اند تا از نزدیک بر روند همکاری نظارت کنند. در نهایت، مدیر خدمات پس از فروش تأکید کرد که آرین دیزل از همان روز رونمایی محصول جدید، آمادگی ارائه خدمات پس از فروش را به بهترین شکل ممکن دارد.

5.webp

با رونمایی از کامیونت ۱۲ تن جک، آرین دیزل به دنبال افزایش سهم خود در بازار خودروهای تجاری است. این محصول با توجه به نیاز صنعت حمل‌ونقل ایران توسعه یافته و خلأ موجود بین کامیونت‌های سبک و سنگین را پر می‌کند. باید دید که این کامیونت جدید تا چه حد می‌تواند نظر مشتریان ایرانی را جلب کند و جایگاه خود را در بازار تثبیت نماید.

10.webp

منبع: car.ir