به گفته مدیرعامل کیا، هو سونگ سانگ، این برند قطعاً به یک مدل اقتصادی برای افزایش جذابیت خودروهای الکتریکی نیاز دارد.
سونگ در دومین رویداد روز خودروهای برقی این برند تأیید کرد که شرکت در حال بررسی داخلی است تا مشخص شود یک مدل پایه اولیه چگونه خودروی شهری ای باشد که در جایگاهی پایین تر از EV2 قرار گیرد و با رنو توینگو و فولکس واگن ID1 رقابت کند. همچنین بتواند نسخه مقرون به صرفهتری از مدل های موجود محسوب شود.
او همچنین اشاره کرد که EV1 ممکن است حدود 25000 یورو (21000 پوند) قیمت داشته باشد، با اشاره به این واقعیت که حدود 5000 یورو بین کراس اوور EV2 با قیمت 30000 یورو و EV3 موجود با قیمت 35000 یورو تفاوت وجود دارد.
سانگ گفت: "اگر میخواهیم به گروه هدف اکثر مشتریان برویم، قطعاً به مدلی با اندازه کوچکتر یا مدلی با قیمت پایینتر نیاز داریم و ما در حال بررسی داخلی هستیم که چه مدلهای برقی کوچکی توسعه دهیم تا پایینتر از EV2 قرار گیرد. شاید در آینده برنامه خود را با شما به اشتراک بگذاریم."
رونمایی یک کانسپت EV1 در سال آینده، بدان معنا است که باید شاهد معرفی نسخه تولیدی آن در سال 2027 باشیم. همان سالی که فولکس واگن خودرو ID1 را در بازار عرضه میکند و همگی در کنار رقیب خود یعنی Twingo قرار میگیرند.
نظرات جدید سانگ با آنچه در سپتامبر گذشته به Autocar گفت مطابقت دارد، اینکه یک خودروی شهری برقی برای جایگزینی پیکانتو در دراز مدت "هدف بعدی" است و این برند "به خودروهای الکتریکی کمتر از 25000 یورو نیاز دارد".