درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
این موضوع را همه می دانند ولی سرپوش می گذارند تا آبرو ریزی نشود. چین با هدف دامپینگ، قطعاتی که در ایران قابلیت تولید دارد (مثل لاستیک) را آنقدر ارزان می فروشد که تولید کننده ایرانی توان رقابت نداشته باشد، بقیه قطعات هم آنقدر در تیراژ پایین تولید می شوند که اصلا به صرفه نیست خط تولید در ایران راه اندازی شود. در ضمن این که خود خودروسازان چینی وارد کننده فن آوری از شرکت های دیگر هستند و راه اندازی خط تولید ماشین چینی در ایران حداقل برای تولید کننده ایرانی که خودش دست اول از اروپا قطعه می گیرد عقلانی نیست. مشخص است که افراد خاصی از این تولیدات سود کلانی می برند. ایکاش مردم در یک کمپین خرید خودروی چینی را تحریم می کردند.
متاسفانه خیلی فاصله هست تا داخلی سازی اونم با این شرایط .
من خودم در یک شرکت پیستون سازی که 90 درصد قطعات هم به خودروسازها ارسال میشود کار میکنم جهت اطلاع دوستان بگم که طراح نقشه پیستون محصول ملی سمند EF7 شرکت ماهله آلمان و S81 Ypr تیبا کره میباشد.
ما خودرو سازی نداریم مافیای خودرو داریم
سلام بنده خودم داخل شرکت ایران خودرو مشغولم وقتی تمام قطعات از چین وارد میشه فقط در کارخانه ها مونتاژ میشه و به شرکت ایران خودرو تحویل داده میشه بایدم آمار شما 20% باشه . بقران این آمار شما درست نیست چون هیچ تولید کننده وجود نداره همشو جناب آقایی احمدی نژاد از بین بردن و شدن وارد کننده . شما یک قطعه پیدا کنید که ایران ریخته گری میشه چه فلزی و چه پلاستیکی عمرا بیش از انگشتان دست بشه پیدا کرد .
دراشون رو تخته کنید بره بابا با این ماشیناشون دلمون خوشه به خدا
وقتی سایپا خودروهای کرهای مونتاژ میکنه و پراید رو چین براش میسازه و ایرنخودرو نماینده چین و هر جایی هست و پژوهای عهد بوقش رو چین براش میسازه، دیگه چه دلیلی بجز **** و بخوربخور آسمانی برای داخلی سازی وجود داره، بخدا که حداقل نصف مشکلات مردم در بازار خودرو با بسته شدن دو نمایندگی یا به عبارتی دو غول خودروسازی ایران از بین خواهد رفت.