1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاریخ تکرار شد ؛ خروج پژو از ایران قابل پیش بینی بود

تاریخ تکرار شد ؛ خروج پژو از ایران قابل پیش بینی بود

19 خرداد 1397
  • 4

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خروج پژو از ایران قابل‌پیش‌بینی بود و شرکت‌های خودروساز آلمان، کره و چین نیز از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت خواهند کرد.عزیز اکبریان، با اشاره به خروج شرکت خودروسازی پژو از ایران به‌دنبال اعمال تحریم آمریکا اظهار کرد: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چراکه این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

 تاریخ تکرار می شود ؛ خروج پژو از ایران ؟!

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ادامه داد: شرکت خودروسازی پژو فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.نماینده مردم کرج در مجلس دهم، با بیان اینکه اکثر شرکت‌های خودروساز نیز از ایران خارج می‌شوند، بیان داشت: اکثر شرکت‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال شرکت‌های خودروساز چینی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند.اکبریان، با تاکید بر افزایش کمیت و کیفیت تولید خودروی داخلی گفت: در هیچ جای دنیا ساخت خودرو ۱۰۰ درصد داخلی نیست، بنز آلمان نمی‌تواند مدعی باشد تمام قطعات خود را در داخل کشور می‌سازد، این حرف به این معنا است که درصدی وابستگی وجود دارد اما باید میزان آن را کاهش داد.این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران در بخشی از تولید خودرو توانایی داخلی دارد، بیان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که درصد بالایی از تولید خودروها براساس توان داخل باشد تا با خروج شرکت‌های خودروساز آسیبی به تولید وارد نشود.



نظرات

  • ملت بیچاره ملت بیچاره (20 خرداد 1397 ساعت 13:05)

    آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود
    آزموده را آزمودن خطا است
    نمی دانم این ضرب المثل ها در فرهنگ و زبان ما چه استفاده ای دارد؟

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (19 خرداد 1397 ساعت 16:41)

    آخی جونم مامانتون پرپر شه واستون

  • مجتبی مجتبی (19 خرداد 1397 ساعت 16:25)

    چرا با وجود اینکه کاملا مشهود بود که مجدداً شرکت پژو سیتروئن به ایران خسارت خواهد زد باز خودرو ساز ها سراغ آنها رفتند. چرا قراردادها شفاف نشد؟؟؟؟
    دولت تمام دلخوشیش به برجام خرید هواپیما و خودرو بود که آنهم
    اینگونه شد. در واقع بهتر است بگوییم عملاً هیچ....

  • رهگذر رهگذر (19 خرداد 1397 ساعت 13:26)

    اگر اینجوری که ایشون میگه باشه لذا اون خودروهایی که قرار بود توقف تولید بشن به بهانه این حرف ها و تحریم و گرون شدن دلار، توقف تولید نخواهند شد و لذا بیش از پیش بی کیفیت تر و گرونتر عرضه خواهند شد ! اگر شرکت های چینی هم از ایران خارج بشن، پس میشه حدث زد چند تا از بزرگترین شرکت های وارد کننده و اسمبل کننده خودرو های چینی مثل کرمان موتور و مدیران خودرو و پارس خودرو دچار ورشستگی خواهند شد !
    همه این ها باز هم به نفع لگن سازان داخلی تمام خواهد شد !!! همیشه از بدترین شرایط اقتصادی بهترین سو استفاده رو کردند ! و همچنان به تولید خودروهای بی کیفیت قبلی و اکنون با قیمت های عجیب و قریب به فروش میرسانند و مردمی که کماکان به علت نیاز مجبور به خرید این خودروها و کشته شدن و نقص و قطع عضو شدن هستند !
    منتظر فروش تیبا و ساینا با قیمت 70 تا 90 میلیون باشید !