1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو پیشنهاد دادند

خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو پیشنهاد دادند

21 شهریور 1397
  • 11

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱ هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.

 خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو پیشنهاد دادند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو بیان داشت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.

وی افزود: آنچه که مجلس در مدیریت تولید، تأمین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست گذاری های درست انتظار دارد در تصمیم گیری های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

سعید باستانی با بیان اینکه در شبکه تامین قطعات و تولید مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان ساخت: علاوه بر این تغییرات بخش نامه ای وزارت صنعت و معدن بر تامین مواد اولیه و ثبت سفارش ها و شبکه توزیع تاثیرگذار است. از طرفی دیگر اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متاسفانه حوزه های سیاست گذاری، تصمیم گیری و مدیریتی که در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تولید مناسب یک کالا مشاهده می کنیم ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تقاضای ما از وزیر صنعت این است که سریع تر این حوزه را مدیریت کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت خودرو بیان داشت: افزایش قیمت ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه های سربار خودروسازی را کاهش نمی دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه سازان از خودرو سازان پولی دریافت نکرده اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودرو ساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی کل صنعت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به عنوان یکی از صنایع ما تلقی می شد قاعدتا باید در طول این 40 سال زیرساخت های توسعه ای صنعت خودرو از جمله تامین مواد اولیه از پتروشیمی های داخل فراهم می شد.

باستانی در پایان اظهار داشت: دولت ها به اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش تر از آن دخالت می کنند دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.

منبع تسنیم


نظرات

  • پیمان پیمان (23 شهریور 1397 ساعت 09:36)

    تا کجا میخوان افزایش بدن اینا خودشون ب بازار خودرو نمیدن تا بازار کمبود و باعث افزایش بشه بعد راحت بتونن از طریق قانونی افزایش قیمت بگیرن

  • امیرمحسن امیرمحسن (21 شهریور 1397 ساعت 18:28)

    متاسفانه فقط دارن مردم بیچاره و کم درامد رو دور میزنن.فرقی به حال پولدارا نکرده هرچی داشتن دوبله و سوبله شده ولی ی بنده خدایی که یک یا دوسال تلاش میکنه که ی مبلغی پس انداز کنه و ی خودرو بخره تا میاد بخره ..... ارزش پول انقد میادپایین که لاستیکشم نمیونه بخره .........

  • امیر علی امیر علی (21 شهریور 1397 ساعت 15:50)

    ملت هم آزاد سازی همیشگی واردات خودرو بدون تعرفه را خواستار هستند . ملت باید از ظلم خودرو سازان داخلی آزاد شوند

  • امیر حسین امیر حسین (21 شهریور 1397 ساعت 15:23)

    اگر انصاف داشته باشید میفهمید که خودروسازی با بنگاه خیریه متفاوته. خودروسازیها شرکتهایی خصوصی و سهامی عام هستند که دولت با دخالت‌های بیجا در کار اونها داره حقوق سهامداران رو ضایع می‌کنه. هیچکس با گروهی موافق نیست ولی تاوان ضعیف شدن قدرت خرید مردم را که نباید تولید کننده بده. سیاست بی منطقی و حرافی فقط کار رو بدتر می‌کنه

    علی علی (22 شهریور 1397 ساعت 14:40)

    حقوق کارگر سالی یه مرتبه اضاف می شه بااین افزایش قیمت چند برابری ک این دوماه اخیر داشتیم کی باید به داد این مردم برسه خودرو سازها امسال دومرتبه قیمت خودرو بی کیفیت خود را بالابردند الان تقاضای افزایش قیمت برای دفعه سوم دارن درصورتی ک بیشترین دلایل افزایش قیمت خودرو توسط خود خودرو سازها به وجود امدع با تزریق قطره چکانی خودرو به بازار،تمامی خودروهای ساخته شده این چند وقت باارز 3800بوده اما این ....................................................

    صادق صادق (22 شهریور 1397 ساعت 19:56)

    دولت با دخالت بیجا باعث شده تا خودروهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب وارد کشور نشن و بازار انحصارا در اختیار خودروسازهای ایرانی باشه،با درآمد سایپا میشه شرکت بنزو خرید،اگه بازار ایران آزاد بشه خودروسازهای بزرگ دنیا برای بازار ایران سروکله میشکنن

  • امیر حسین امیر حسین (21 شهریور 1397 ساعت 15:17)

    سلام. آدم باید منطق داشته باشه. چرا باید قیمت آهن و پلاستیک و شیشه و آلومینیوم و سایر مواد اولیه خودروافزایش پیدا کنه ولی قیمت خودرو نباید گرون بشه؟ الان قیمت چیپس و پفک و لبنیات و مواد سلولزی و مواد شوینده افزایش چشمگیری داشتند. یعنی وابستگی قیمت چیپس به دلار کمتر از وابستگی قیمت خودرو لبه دلاره؟

    امیر امیر (21 شهریور 1397 ساعت 20:26)

    برای این**** ها همین از قیمت فعلی هم باید حداقل 50 درصد کم بشه

  • محمد محمد (21 شهریور 1397 ساعت 14:16)

    گناه ما چیه که باید یک سال پولمون خوابیده باشه و الان با چنین افزایشی روبرو بشیم. تیر ماه هم 7 درصد افزایش دادند تاره اگه قرار افزایش هم بدن باید اون 7 درصد کم بشه. ضمن اینکه ما باید تاوان حیف و میل های خودروسازی ها رو بدیم؟ هزینه حقوق کلی نیروهای مازاد؟ هزینه های مربوط به شهرداری ها و خیلی موارد دیگه؟ حداقل امسال چون سال خاصی است خیلی تعرفه ها و پول های زور کم بشه و خودروسازان هم درصد منفعت خودشون رو کمتر کنند. ما با این پول پارسال می تونستیم ماشبن حتی خارجی بخریم گناه ما چی هست که از تولید ملی حمایت کردیم؟

  • امیر امیر (21 شهریور 1397 ساعت 13:36)

    بیجا میکنن که حتی یک درصد درخواست افزایش قیمت بدن ،چه به اینکه 17 درصد پیشنهاد بدن...
    حتما الان فکر میکنن ملت با آغوش باز میپذیرند...
    اوضاع رو اینجوری بهم ریختند اینجوری هم باید فکر کنن

  • احمد احمد (21 شهریور 1397 ساعت 13:09)

    آره جون مادرتون هر6ماه واسه خودتون افزایش درخواست کنین من معلم بیچاره یه سال منتظر میمونم تا یه 10درصد حقوقم افزایش پیدا کنه تازه اونم سختی کارو هم کسرکردن شد8درصد مملکت بی صاحب به این میگن.